Se așteaptă ca Netflix Inc să raporteze că a adăugat aproximativ 2 milioane de abonați în primul trimestru, iar investitorii vor analiza dacă recentele reduceri de preț și lansarea unui abonament cu reclame îi determină pe oameni să se aboneze și să rămână, scrie Reuters.
Compania, care a pierdut 200.000 de abonați în trimestrul din urmă cu un an, a revenit la creșterea numărului de abonați în a doua jumătate a anului 2022, dar ritmul noilor abonați a încetinit dramatic, obligând-o să se gândească la modalități de a obține bani de la cele 100 de milioane de persoane care folosesc serviciul fără să plătească pentru el.
Pentru a face acest lucru, gigantul de streaming a luat măsuri drastice în unele țări în ceea ce privește partajarea parolei, ceea ce ar putea determina oamenii să renunțe la serviciu ca o reacție impulsivă, dar este probabil ca aceștia să revină, au spus analiștii, care cred că și de aici ar putea obține încă 10 milioane de abonați.
Netflix ar urma să adauge 3,43 milioane de abonați în perioada aprilie-iunie, potrivit celor 16 analiști chestionați de Refinitiv, comparativ cu 970.000 de abonați pierduți în trimestrul al doilea din 2022.
Netflix ar urma să înregistreze în primul trimestru o creștere a veniturilor de aproape 4%, potrivit Refinitiv, marcând a doua cea mai slabă creștere înregistrată vreodată, după o creștere de aproape 2% în ultimul trimestru din 2022.
Netflix s-a confruntat cu o concurență puternică din partea Walt Disney, Amazon.com și Warner Bros Discovery
Amazon a detronat Netflix de pe primul loc în Statele Unite anul trecut, potrivit firmei de consultanță Parks Associate.
Warner Bros a anunțat că va lansa un nou serviciu de streaming pe 23 mai, numit “Max”, care combină divertismentul de la HBO Max cu emisiunile Discovery.
Netflix a introdus în noiembrie un plan de streaming cu publicitate la prețul de 6,99 dolari pe lună în 12 țări. Hulu, Disney+ și HBO Max au deja opțiuni cu suport publicitar.
“Rolul publicității continuă să crească în importanță pentru (serviciile de streaming) premium ca parte a strategiilor lor de creștere profitabilă”, a declarat luna trecută, într-o notă, firma de analiză a rețelelor sociale Antenna.
“În 2020, doar unul din cinci noi clienți a optat pentru abonament cu publicitate; anul trecut, a fost aproape unul din trei.”