Ceferiştii protestează marţi în faţa Ministerului Transporturilor

trenuri gara locomotiva cfr Inquam Photos - Manases Sandor Foto: Inquam Photos – Manases Sandor

Ceferiştii protestează marţi în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de planul de măsuri anunţat de CFR Călători, pe care îl consideră abuziv, privind anularea a circa 200 trenuri de călători zilnice, cu consecinţe salariale asupra angajaţilor CFR, transmite Agerpres.

“Manifestaţiile se îndreaptă împotriva lipsei de respect pe care o are conducerea SNTFC CFR Călători SA faţă de salariaţi, prin hotărârea de neplată a orelor suplimentare pe care nu le poate compensa legal, şi împotriva lipsei de respect pe care o manifestă conducerea operatorului faţă de călători prin hotărârea de anulare a un sfert dintre trenuri”, se arată într-un comunicat postat pe pagina de Facebook a Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian.

Este a doua zi de proteste şi va fi a doua zi de discuţii a reprezentanţilor sindicali cu secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuţ Săvoiu, după ce, luni, o delegaţie a ceferiştilor protestatari a fost primită de oficialul MTI.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

De altfel, sindicaliştii au anunţat că vor protesta în fiecare zi lucrătoare a acestei săptămâni, în intervalul orar 9:30 – 11:30.

“Au fost discuţii exploratorii pe tema restrângerii de activitate la CFR Călători la începutul anului, care poate afecta stabilitatea locurilor de muncă. Dialogul va continua zilnic”, a declarat Ionuţ Săvoiu, citat de Agerpres.

Sindicaliştii ceferişti au ieşit în stradă pentru a determina Guvernul României, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, conducerea SNTFC CFR Călători SA şi conducerea CNCF CFR SA să înţeleagă că ceferiştii care au avut grupe de muncă anterior şi sunt încadraţi la Siguranţa Circulaţiei doresc aplicarea de la 1 septembrie 2024 a prevederilor art. 28. (1) lit 1) din Legea nr. 360/2023, ţinând cont că respectarea acestei legi este jalon în PNRR. Alte nemulţumiri sunt legate de lipsa mare de personal la funcţiile de execuţie, dar şi de subcompensarea în continuare a CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

De asemenea, potrivit CNS Meridian, manifestaţiile se îndreaptă şi împotriva funcţionării în forma actuală a CFR Călători şi a filialei sale SCRL Braşov SA.

“Feroviarii din FSTFR cer revenirea reparatorilor de locomotivă şi automotor de la SCRL ca angajaţi ai CFR Călători, pentru reviziile programate şi pentru reparaţiile curente. SCRL Braşov SA ar urma să rămână ca societate reparatoare pentru pentru reviziile mari (RR, RG etc.). Manifestaţiile se îndreaptă şi împotriva faptului că s-a investit de către statul român, după revoluţie şi până în prezent, prea puţin în infrastructura feroviară”, se arată în document.

Confederaţia Sindicală Naţională Meridian susţine revendicările Federaţiei Sindicatelor Feroviare din România pe care le consideră “absolut legitime”, în contextul în care Guvernul României a adoptat ordonanţa “trenuleţ” care afectează atât drepturile salariaţilor, cât şi funcţionarea CFR Călători, a elaborat o Lege a pensiilor care a destructurat drepturile obţinute de ceferişti prin Legea privind Statutul Personalului Feroviar, a investit foarte puţin în infrastructura feroviară, a distribuit incorect materialul rulant nou achiziţionat de ARF, a subcompensat CFR Călători pentru serviciile efectuate şi a propus un management care nu reuşeşte de ani buni să demonstreze că poate moderniza şi dezvoltă CFR Călători.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.