Prim-ministrul ceh Andrej Babis a promis să apere industria poducătoare de automobile din țară, spunând că va contesta o propunere a Uniunii Europene de a abandona mașinile pe benzină și diesel până în 2035. De asemenea, voci care atacă planurile UE se aud din Italia, dar și din Franța.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Nu vom fi de acord cu interdicția de a vinde mașini cu combustibil fosil”, a declarat Andrej Babis site-ului iDnes. „Nu putem dicta aici ce au conceput fanaticii verzi în Parlamentul European”.

Cehii, unii dintre cei mai mari producători auto din lume pe cap de locuitor, vor face din acest subiect o prioritate atunci când vor prelua președinția rotativă a UE în a doua jumătate a anului 2022.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Cehii vor sprijini infrastructura vehiculelor electrice, dar nu vor subvenționa producția lor reală”, a spus Babis.

Industria auto reprezintă aproape o treime din economia cehă, care este baza de producție pentru producătorii de automobile, inclusiv Skoda Auto de la Volkswagen.

Babis, care urmărește realegerea luna viitoare, acordă prioritate protejării intereselor naționale și se află în fruntea elaborării politicilor UE.

De asemenea, Italia se teme pentru soarta mărcilor sale Ferrari și Lamborghini, unle dintre cele mai cunoscute la nivel global, iar Franța are de protejat mărcile deținute de Stellantis sau Renault.