Cei mai mari producători auto din Europa se luptă cu scăderea cererii pentru mașini 

masini, parcare Sursa foto: Pixabay

Cei doi mari producători auto din Europa au suferit o încetinire în primele trei luni ale acestui an, deoarece cererea mai mică în China și pe continent a lovit industria, scrie Financial Times. La Volkswagen, profitul grupului în cele trei luni până la 31 martie a scăzut cu o cincime față de aceeași perioadă a anului trecut, la 4,6 miliarde de euro, în mare parte din cauza scăderii valorilor de revânzare și a problemelor de aprovizionare la Audi, una dintre cele mai profitabile mărci ale sale.

Scăderea valorilor de revânzare este o problemă pentru companiile auto precum VW, care oferă majoritatea finanțărilor pentru clienți. Dacă mașinile second-hand se vând cu mai puțin decât era de așteptat, sunt obligate să facă amortizări la aceste împrumuturi.

Stellantis, care deține Peugeot și Jeep, a înregistrat o scădere a veniturilor mai mare decât se aștepta, la 41,7 miliarde de euro în primul trimestru, impulsionată de o performanță mai slabă în principalele sale piețe europene.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Mercedes-Benz, care a raportat, de asemenea, rezultate marți, a avut o scădere cu aproape 30% a câștigurilor înainte de dobânzi și taxe, la 3,9 miliarde de euro, deoarece atât volumele de vânzări, cât și marginile au scăzut.

Mercedes-Benz a spus că vânzările de mașini noi au scăzut cu 8% față de anul trecut, la 463.000, conduse de scăderi în Asia. Analizatorii de la Citi au declarat că sunt “din ce în ce mai îngrijorați de operațiunile [Mercedes] Cars”, citând o cerere mai slabă pentru produsele de lux și din partea consumatorilor chinezi.

După mai mulți ani în care profiturile au fost stimulate de problemele din lanțul de aprovizionare care au crescut prețurile, industria se confruntă cu probleme generate de un colaps al valorii de revânzare a vehiculelor electrice – din cauza cererii mai slabe decât era de așteptat, probleme cum ar fi software-ul depășit și un război al prețurilor alimentat de Tesla și China – și ratele mai mari ale dobânzilor care i-au descurajat pe consumatori.

VW și Mercedes sunt, de asemenea, mai expuse problemelor din cel mai mare lor piață, China, unde cererea consumatorilor a slăbit și există o competiție din ce în ce mai acerbă din partea producătorilor auto interni.

VW a raportat o marjă de operare mai mică decât se aștepta din cauza discounturilor la toate modelele sale și a problemelor interne de aprovizionare care au încetinit producția motoarelor Audi V6 și V8.

Grupul a avertizat cu privire la un “început lent al anului” dat fiind pregătirile pentru reducerea producției de modele mai vechi și concentrarea pe 30 de modele noi în toate mărcile sale, aproape toate fiind vehicule electrice.

Compania și-a reiterat perspectiva pentru întregul an de “creștere de până la 5%” a cifrei de vânzări din 2023, de 322,3 miliarde de euro, directorul financiar Arno Antlitz subliniind măsurile de reducere a costurilor și lansarea noilor modele.
Directorul financiar al Stellantis, Natalie Knight, a declarat că trimestrul a fost “agitat”, deoarece se pregătește să lanseze noi modele, în special mașini electrice, mai târziu în cursul anului. Veniturile nete în cele trei luni până în martie au fost de 41,7 miliarde de euro, în scădere cu 12% față de anul precedent, după ce a epuizat stocurile pe care le-a acumulat anul trecut. Această cifră a fost comparată cu așteptările medii ale analiștilor de 42,3 miliarde de euro, potrivit unui sondaj Refinitiv.
Acțiunile VW și Mercedes au scăzut cu aproximativ 3 procente în tranzacțiile de dimineață. Stellantis a scăzut cu aproximativ 2 procente.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: