Cei doi mari producători auto din Europa au suferit o încetinire în primele trei luni ale acestui an, deoarece cererea mai mică în China și pe continent a lovit industria, scrie Financial Times. La Volkswagen, profitul grupului în cele trei luni până la 31 martie a scăzut cu o cincime față de aceeași perioadă a anului trecut, la 4,6 miliarde de euro, în mare parte din cauza scăderii valorilor de revânzare și a problemelor de aprovizionare la Audi, una dintre cele mai profitabile mărci ale sale.
Scăderea valorilor de revânzare este o problemă pentru companiile auto precum VW, care oferă majoritatea finanțărilor pentru clienți. Dacă mașinile second-hand se vând cu mai puțin decât era de așteptat, sunt obligate să facă amortizări la aceste împrumuturi.
Stellantis, care deține Peugeot și Jeep, a înregistrat o scădere a veniturilor mai mare decât se aștepta, la 41,7 miliarde de euro în primul trimestru, impulsionată de o performanță mai slabă în principalele sale piețe europene.
Mercedes-Benz, care a raportat, de asemenea, rezultate marți, a avut o scădere cu aproape 30% a câștigurilor înainte de dobânzi și taxe, la 3,9 miliarde de euro, deoarece atât volumele de vânzări, cât și marginile au scăzut.
Mercedes-Benz a spus că vânzările de mașini noi au scăzut cu 8% față de anul trecut, la 463.000, conduse de scăderi în Asia. Analizatorii de la Citi au declarat că sunt “din ce în ce mai îngrijorați de operațiunile [Mercedes] Cars”, citând o cerere mai slabă pentru produsele de lux și din partea consumatorilor chinezi.
După mai mulți ani în care profiturile au fost stimulate de problemele din lanțul de aprovizionare care au crescut prețurile, industria se confruntă cu probleme generate de un colaps al valorii de revânzare a vehiculelor electrice – din cauza cererii mai slabe decât era de așteptat, probleme cum ar fi software-ul depășit și un război al prețurilor alimentat de Tesla și China – și ratele mai mari ale dobânzilor care i-au descurajat pe consumatori.
VW și Mercedes sunt, de asemenea, mai expuse problemelor din cel mai mare lor piață, China, unde cererea consumatorilor a slăbit și există o competiție din ce în ce mai acerbă din partea producătorilor auto interni.
VW a raportat o marjă de operare mai mică decât se aștepta din cauza discounturilor la toate modelele sale și a problemelor interne de aprovizionare care au încetinit producția motoarelor Audi V6 și V8.
Grupul a avertizat cu privire la un “început lent al anului” dat fiind pregătirile pentru reducerea producției de modele mai vechi și concentrarea pe 30 de modele noi în toate mărcile sale, aproape toate fiind vehicule electrice.