Brandul german BMW se bucură de cel mai mare interes în Europa. Numele mărcii s-a situat pe lista celor mai cunoscuți producători de mașini în 15 țări din Europa, de la Marea Britanie, prin Germania, Austria și Ungaria până la majoritatea statelor balcanice, arată o analiză a platformei Picodi.com. Și în România, BMW e cea mai populară marcă.
Echipa de cercetare Picodi.com a încercat să afle care sunt mărcile de automobile care se bucură de cel mai mare interes în rândul utilizatorilor de internet din Europa. Pentru a descoperi ce mașini doresc oamenii să cumpere sau care sunt cele pe care visează să le conducă, echipa a comparat statisticile căutărilor făcute pe Google pentru peste 60 de mărci de mașini din clasa premium, medie și economy.
Mercedes-Benz a ocupat locul al doilea în clasament, ca fiind cel mai popular printre utilizatorii de internet din 10 țări. Cea mai mare bază de fani ai mărcii se găsește în Rusia, Azerbaidjan, Armenia, Albania și în mai multe țări din Europa de Vest, inclusiv: Portugalia, Luxemburg și Belgia. Toyota s-a clasat pe locul cel mai sus în clasamentele din Polonia, Bulgaria, Grecia, Lituania și Letonia. Volkswagen și Tesla ocupă împreună locul 4. Marca americană de mașini electrice este lider în Irlanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția. Producătorul german este preferat de rezidenții spanioli, italieni, bieloruși și ucraineni. Mașinile de la marca sud-coreeană Hyundai au atins cel mai mare interes în trei țări: Cehia, Slovacia și Islanda.
Mărcile franceze Peugeot și Renault, precum și marca suedeză Volvo sunt ultimele companii care au ajuns în top în orice țară. Pe lângă francezi, danezii au fost cei care și-au arătat preferința pentru Peugeot. Renault s-a situat în topul celor mai frecvent căutate mărci de autoturisme din Turcia, iar Volvo este în fruntea clasamentului suedez.
Cercetarea s-a bazat pe o comparație de căutări a 64 de mărci de mașini în 2017–2021. Datele istorice au fost obținute prin Google Keyword Planner. Datele pentru Andorra, Malta, Monaco, San Marino și Vatican nu au fost disponibile