CNAIR poate semna cu PORR contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Buftea, o șosea cu o lungime de 6 kilometri și un cost de 280 de milioane lei. Orașul Buftea din județul Ilfov este pe traseul DN 1A, drumul vechi dintre București și Ploiești. După desemnarea din 8 decembrie, în cele 10 zile legale nu au fost înregistrate contestații, potrivit verificărilor pe care Economedia le-a efectuat pe portalul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), respectiv în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) unde se publică detaliat orice contestație. Pe 12 decembrie 2023, CNAIR a semnat cu constructorul român Maristar contractul pentru modernizarea DN A între Pasajul Mogoșoaia (Centura București) și localitatea Mogoșoaia (detalii aici).
Potrivit caietului de sarcini, Varianta Buftea are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lățime de 18,6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări.
Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, primele 10 pentru proiectare și 24 pentru execuție. PORR este un constructor puternic din Austria care a finalizat înainte de termen primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lucrează conform graficului pe lotul 4 cu tunelul Momaia. Filiala PORR România a câștigat licitația cu o ofertă de 281 milioane lei (estimarea CNAIR fiind 330-390 milioane).
„Am desemnat astăzi (n.r 8 decembrie) constructorul Variantei de Ocolire Buftea, județul Ilfov ! PORR CONSTRUCT SRL, care a câștigat acest contract cu suma de 281,17 milioane de lei (fără TVA), are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor (10 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Contractul pentru construcția acestei variante ocolitoare, în lungime de 5,77 km, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT). Traseul acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va porni de la km 17+100 al DN 1 A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ 101, magistrala 300 a CFR și va face joncțiunea cu DN1A ( la km 21+700) prin strada Metalurgiei”, a transmis pe 8 decembrie Cristian Pistol. Termenul-limită pentru depunerea contestațiilor a expirat pe 19 decembrie (se calculează cele 10 zile din ziua următoare desemnării).
7 constructori au depus oferte la a doua licitație pentru Centura Buftea:
– Asocierea BOG’ART SRL – TRACE GROUP HOLD PLC (Romania – Bulgaria)
– CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
– Asocierea IBB-HIB ROMANIA SRL – IBB HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH (Romania-Germania)
– ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.
– PORR CONSTRUCT SRL
– Asocierea TRACON SRL – CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE (Romania – Italia)
– Asocierea X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – CONCELEX SRL – TERRA GAZ CONSTRUCT SRL – HYDROSTROY AD (Romania – Bulgaria).