Constructorul PORR a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Buftea pe DN 1A București – Ploiești, a anunțat vineri, 8 decembrie, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, primele 10 pentru proiectare și 24 pentru execuție. PORR este un constructor puternic din Austria care a finalizat înainte de termen primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lucrează conform graficului pe lotul 4 cu tunelul Momaia. Filiala PORR România a câștigat licitația cu o ofertă de 281 milioane lei (estimarea CNAIR fiind 330-390 milioane). Contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații.
„Am desemnat astăzi constructorul Variantei de Ocolire Buftea, județul Ilfov ! PORR CONSTRUCT SRL, care a câștigat acest contract cu suma de 281,17 milioane de lei (fără TVA), are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor (10 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Contractul pentru construcția acestei variante ocolitoare, în lungime de 5,77 km, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT).
Traseul acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va porni de la km 17+100 al DN 1 A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ 101, magistrala 300 a CFR și va face joncțiunea cu DN1A ( la km 21+700) prin strada Metalurgiei. Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire”, transmite Cristian Pistol.
Noul contract are o valoare cuprinsă între 330 și 390 de milioane lei, 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. „VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1 A (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”.
Potrivit caietului de sarcini, şoseaua are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lungime de 18, 6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări. Exproprierile se vor face pe 320 000 mp., 13 % fiind terenuri neagricole și 87 % terenuri agricole.
– Asocierea BOG’ART SRL – TRACE GROUP HOLD PLC (Romania – Bulgaria)
– CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
– Asocierea IBB-HIB ROMANIA SRL – IBB HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH (Romania-Germania)
– ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.
– PORR CONSTRUCT SRL
– Asocierea TRACON SRL – CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE (Romania – Italia)
– Asocierea X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – CONCELEX SRL – TERRA GAZ CONSTRUCT SRL – HYDROSTROY AD (Romania – Bulgaria)”.