Centura Comarnic la a treia încercare: Consiliul Judeţean Prahova vrea să construiască un drum ocolitor de 6 kilometri

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov

O nouă încercare de construire a unei centuri la Comarnic, de această dată în responsabilitatea autorităţilor locale. Consiliul Judeţean Prahova a lansat o licitaţie pentru documentaţia tehnică necesară realizării unei centuri de 6 kilometri la Comarnic care să fluidizeze circulaţia pe DN 1 Valea Prahovei.

Este a treia încercare pentru construirea unei centuri la Comarnic, prima fiind în 2018 atunci când Compania de Drumuri a reziliat un contract pentru o centură de doar 3 kilometri, iar a doua, tot a CNAIR, în 2020, atunci când s-a scos la licitaţie contractul pentru o Centură de 7 kilometri, dar cu profil de autostradă care urma să facă parte din proiectul Autostrăzii A3 Ploieşti – Braşov.

Acum, însă, CJ Prahova începe cu o licitaţie pentru Studiul de Fezabilitate al centurii Comarnic, şosea cu o lungime de 6 kilometri care se desprinde din DN 1 la Breaza, are traseu paralel cu râul Prahova şi revine pe DN 1 la Posada. Obiectivul principal este fluidizarea circulaţiei. „Necesitatea şi oportunitatea centurii este justificată prin avantajele imediate şi majore pe care le va avea: fluidizarea circulaţiei cât şi preluarea traficului din oraşul Comarnic şi creşterea vitezei de transport prin devierea traficului de tranzit, reducerea consumului de carburant, reducerea aglomeraţiei rurale şi urbane”, se arată în Caietul de Sarcini întocmit de Consiliul Judeţean Prahova şi semnat de preşedintele instituţiei, Iulian Dumitrescu.

Lucrările de artă se vor dimensiona corespunzător traficului de perspectivă pentru următorii 15 ani, iar cursul râului Prahova va fi reamenajat dacă va fi cazul, potrivit documentaţiei.

Autostrada de pe Valea Prahovei, pasaje pe DN 1 şi modernizarea Drumului Judeţean pe Valea Doftanei

Trei proiecte care vor asigura fluidizarea circulaţiei pe DN 1 şi legătura rapidă Bucureşti – Braşov sunt în diferite etape la Ministerul Transporturilor sau Ministerul Dezvoltării.

Pentru Autostrada A3 Ploieşti – Braşov, CNAIR lucrează la reactualizarea Studiului de Fezabilitate (n.r. SF vechi, din 2006) şi a lansat în licitaţie construirea unor pasaje rutiere şi pietonale în staţiuni, de la Comarnic până la Predeal.

De asemenea, Ministerul Dezvoltării, prin Compania Naţională de Investiţii, pregăteşte licitaţia pentru modernizarea Drumului Judeţean 101 I pe Valea Doftanei între Comarnic şi Săcele, care ar urma să preia din traficul de tranzit spre şi dinspre Braşov, DN 1 A Ploieşti – Cheia – Săcele, varianta de trafic greu fiind o şosea mai lungă şi cu serpentine grele.

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. E o petarda made C.J. Prahova !
    Asa cum au facut si cu celebrul drum CAMPINA – V. Doftanei- Sacele.
    Drumul acela era o sansa reală de a debloca traficul de pe V.Prahovei.
    Pana la Autostrada care se va face Niciodata!

    Niste impostori la C.J.Prahova care se fac ca fac dar nu fac!
    Au pasat problema la Compania de Investitii care numai Investitii nu face!

    Daca desfiintam CJ Ph nu se va intampla nimic!
    Nimeni nu va sti ce au fost si de ce au facut!

    Daca desfiintat CNI se va intampla nimic!
    In afara de săli de sport in sate cu batrani nu se stie daca au facut ceva util pentru Ro!
    Inutilă!
    Propusa la desființare!

    Asa ca o sa vedeti Centura Comarnicului după 2030!
    Mai este mult pana departe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.