O asociere formată din cinci constructori din România, Bulgaria și Ucraina a depus singura ofertă la contractul de aproximativ 3 miliarde lei pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca, lotul 2.
După numeroase amânări, Asocierea condusă de constructorul CON-A (ca lider) și care include Dimex 2000 – constructorul Drumului Expres Tureni – A3, Hydrostroy – Bulgaria, Concelex – constructorul care modernizează Aeroportul Timișoara și Automagistral-Pivden a depus singura ofertă.
„Veste bună pentru centura metropolitană a Clujului. Avem un ofertant la licitația pentru realizarea Centurii. Urmează perioada de evaluare, maxim 90 zile lucrătoare. Azi s-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru realizarea Centurii Metropolitane a Clujului, tronsonul 2, în valoare de 3.525.487.694,39 lei fără TVA, valoare de licitație. A fost depusă o oferta din partea Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral-Pivden”, a transmis luni, 20 noiembrie, primarul Emil Boc.
CON-A Operations este un constructor mare din județul Sibiu, în 2022 a raportat o cifră de afaceri de 573 milioane lei în 2022 și 542 de angajați, conform termene.ro.
Primăria Cluj-Napoca a lansat pe 14 iulie 2023 a doua licitație pentru proiectarea și execuția centurii Metropolitane, Drum Expres cu o lungime de 24 de kilometri și alți 20 km drumuri de legătură.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură. Licitația a fost lansată pe un caiet de sarcini cu probleme, susține Horațiu Cosma, fost secratar de stat în Ministerul Transporturilor. „Zeci de documente și studii au fost ”uitate” la momentul lansării licitației și au tot fost lipite la documentație în ultimele săptămâni, împreună cu nenumărate ”clarificări din oficiu. Și, de frică că iar nu vine niciun constructor la o așa documentație ”de calitate”, Boc a amânat cu încă o lună termenul pentru depunerea ofertelor. Și probabil va mai urma o nouă amânare și tot așa”, spune el.
Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.
Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1 – Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania”, arată Nota de Fundamentare.
„PROIECTARE SI EXECUȚIE: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Et I Centura Metropol TR 35 și Drumuri de Leg “ Faza I – Centura Metropol TR 35 şi Drumuri de leg, TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) si – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”, arată documentația din SEAP pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca.
„Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitana 9,618 km; Drumuri de legatura 13,869 km; Bretele noduri rutiere 6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson incepe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane in zona nodului 5 din Florești. În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe Calea Turzii.
Pentru primul Lot, cu o lungime de 2 kilometri, Primăria Cluj-Napoca a semnat contractul cu Viarom.