Centura Metropolitană Cluj-Napoca: Primăria prelungește cu 10 zile, până la 28 aprilie, termenul-limită la contractele de 3 miliarde lei pentru cei 24 kilometri de Drum Expres care includ și 5 tuneluri

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Primăria Cluj-Napoca a prelungit cu 10 zile, până pe 28 aprilie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractele de aproximativ 3 miliarde lei pentru Centura Metropolitană, Loturile 2 și 3. Primăria Cluj-Napoca a lansat în licitație pe 25 și 26 februarie loturile 2 și 3 ale Drumului „Transregio Feleac”, aproape 24 de kilometri de Drum Expres și 19 km de drum de legătură. Termenele inițiale pentru depunerea ofertelor erau 6 și 7 aprilie, prelungite pe 26 martie pentru 18 și 19 aprilie, respectiv 28 aprilie (ambele loturi).

„Notificare. Data publicare: 18.04.2023. Procedura este suspendată până la publicarea eratei de decalare termen depunere oferte; noul termen de depunere oferte este 28.04 orele 15,00”, conform informațiilor din SEAP pe care le-a consultat Economedia.

Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentații, este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitană 9,618 km; Drumuri de legătură 13,869 km; Bretele noduri rutiere 6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson începe de la km 14+747 al Centurii Metropolitane în zona nodului 5 din Florești. În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în „Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre „Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se încheie la km 24+365 în zona Nodului 10 de pe Calea Turzii.

Pentru Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est, valoarea contractului din SEAP pentru cei 14 km este cuprinsă între 1,2 și 1,35 miliarde lei: „PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”.

„Lungimea Tronsonului 3 care face obiectul prezentei este de 14053 m. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 30,017 km din care: Centura Metropolitana 14,053 km; Drumuri de legătură 3,131 km; Bretele noduri rutiere 12,833 km; Noduri rutiere 9 bucăți; Piste de biciclete 14,3 km; Structuri 57 bucăți; Centru întreținere și Coordonare 1; bucăți; Spații Servicii tip S3 1 bucăți; Parcări Scurta Durata 2 bucăți. Acest tronson începe la km 24+356 al Centurii Metropolitane TR35, in zona intersecției cu DN1 în Feleac (Nod rutier 10). Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii.  De la intersecția cu DN1 Calea Turzii, traseul coboară spre zona Borhanciului cu o declivitate limitată la 6,5%, continuă spre zona pârâului Becaș, cartier Sopor, continuând spre zona Someșeni, traversând în condiții optime zona Băilor Someșeni până la capătul pistei aeroportului Avram Iancu, traversând DN1C/Strada Traian Vuia și continuând spre Varianta de Ocolire Cluj Nord Est (VOCNE) Bulevardul Muncii în zona Emerson. De la intersecția cu centura existentă, traseul TR35 se suprapune peste traseul centurii actuale, fiind necesare lucrări de lărgire. S-a asigurat o corecție a traseului după traversarea Râului Someșul Mic în sensul traversării directe a albiei majore a Someșului pe o direcție cât mai apropiată de normala față de direcția Centurii Bulevardul Muncii-Centura Vâlcele-Apahida. Acesta corecție s-a propus în scopul reducerii suprafeței ocupate de proiect precum și a evitării creării a doua drumuri de acces aproape paralele.  În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Centurii Apahida-Vâlcele și continua spre est pana la intersecția cu drumul DN1C (zona Câmpenești). Tronsonul 3 se incheie in zona nodului 18, la intersectia cu VOCE”, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia.

sursa foto: Emerging Europe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *