Centura Timișoara Vest: CNAIR semnează contractul cu Nurol (Turcia)/ CNSC a respins și a doua contestație ARL Cluj (Strabag)

Mădălina Podaru ian. 7, 2025 0 comentarii 4389 vizualizări
Centura Timișoara Vest CNAIR Sursa foto: CNAIR

CNAIR va semna cu Nurol (Turcia) contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând și contestația pe care ARL Cluj a depus-o în noiembrie. CNSC a respins, pe fond, contestația ARL Cluj (parte a Grupului Strabag), iar decizia a fost publicată vineri, 3 ianuarie 2025, conform datelor publice pe care le-a verificat Economedia. După primirea deciziei, CNAIR poate solicita documentele pentru semnarea contractului, dar și ARL Cluj poate depune contestație la Curtea de Apel București, însă semnarea contractului nu mai poate fi întârziată, fiind obligatorie conform noilor prevederi ale Legii Achizițiilor Publice.

Aceasta a fost a doua contestație depusă de ARL Cluj la licitația pentru Varianta Ocolitoare Vest a Timișoarei. În martie 2024, Compania a făcut contestație încă din etapa de depunere a ofertelor. Ulterior, și constructorul Precon (parte a Grupului Selina) a depus două contestații, la ultima cerând Companiei de Drumuri să-i permită accesul pentru a studia documentele care au stat la baza evaluării ofertelor. La prima contestație, CNSC a admis, în parte contestațiile Precon și ARL Cluj și a dispus CNAIR să acorde accesul la actele Comisiei de evaluare a ofertei Nurol dar fără a permite și consultarea ofertei constructorului din Turcia, inclusiv accesul la răspunsurile solicitărilor de clarificare. Antreprenorul din Turcia, Nurol Insaat Ve Ticaret AS, a fost desemnat câştigător al contractului pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara-Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu la finalul lunii octombrie 2024.

Constructorul Nurol din Turcia a finalizat cu o ușoară întârziere lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania (13,5 km), lucrează conform graficului pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (14 km) și urmează să înceapă lucrările efective pe lotul PNRR al Autostrăzii Unirii Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (25 km).

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

„S-a desemnat câştigătorul pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor. Vorbim de acelaşi constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menţinută prin soluţia definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, din data de 25 octombrie, şi validează, de altfel, rezultatul anunţat iniţial de CNAIR”, a scris ministrul Transporturilor.  Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).

Varianta Ocolitoare Timişoara-Vest va avea o lungime de 13,90 km şi trebuie construită în 30 de luni, dintre care şase luni alocate pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţie.

Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:

  • ⁠ ⁠un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m);
  • un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m);
  • un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m);
  • 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.