Compania CFR Călători a scos la licitaţie un contract pentru reparaţii la locomotivele diesel-electrice cu o valoare cuprinsă între 1,9 milioane lei şi 139 milioane lei, potrivit informaţiilor din sistemul electronic de achiziţii publice. Este un acord-cadru cu o durată de 4 ani şi finanţare de la buget, iar ofertele pot fi depuse până la termenul limită de 6 iulie.
În programul de reparaţii vor intra locomotivele diesel-electrice LDE de 2.100 Cai Putere dotate cu instalaţie de încălzire electrică a trenului, iar lucrările vor dura 120 de zile, potrivit caietului de sarcini. Garanţia acordată pentru întreaga locomotivă reparată „tip RG” este de 12 luni. Preţul ofertei reprezintă 90% din evaluarea ofertei, în timp ce garanţia acordată 10%, un punctaj mai mare urmând să fie acordat pentru ofertele cu garanaţie extinsă până la 24 de luni.
Vechimea medie a locomotivelor operatorului feroviar naţional este de 40 de ani.
Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în „parcul rece” şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări.
Ultima achiziţie de material rulant nou la CFR Călători a fost în urmă cu 15 ani, atunci când s-au cumpărat aproximativ 100 de automotoare „Săgeata Albastră”.
ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară (n.r. instituţie din subordinea Ministerului Transporturilor) încearcă de trei ani să cumpere cel puţin 60 de rame electrice noi, dar semnarea contractelor este întârziată din cauza contestaţiilor şi a neconformităţilor din procedura de achiziţie publică. În aceste condiţii este foarte posibil ca liberalizarea serviciilor de transport călători (intrarea operatorilor străini pe piaţa românească – în decembrie 2023) să găsească CFR Călători şi operatorii privaţi români fără trenuri noi în circulaţie.