CFR Călători a scos la licitaţie un contract de până la 139 milioane lei pentru reparaţii la locomotivele diesel-electrice

Locomotivă CFR Călători Sursa foto: CFR Călători

Compania CFR Călători a scos la licitaţie un contract pentru reparaţii la locomotivele diesel-electrice cu o valoare cuprinsă între 1,9 milioane lei şi 139 milioane lei, potrivit informaţiilor din sistemul electronic de achiziţii publice. Este un acord-cadru cu o durată de 4 ani şi finanţare de la buget, iar ofertele pot fi depuse până la termenul limită de 6 iulie.

În programul de reparaţii vor intra locomotivele diesel-electrice LDE de 2.100 Cai Putere dotate cu instalaţie de încălzire electrică a trenului, iar lucrările vor dura 120 de zile, potrivit caietului de sarcini. Garanţia acordată pentru întreaga locomotivă reparată „tip RG” este de 12 luni. Preţul ofertei reprezintă 90% din evaluarea ofertei, în timp ce garanţia acordată 10%, un punctaj mai mare urmând să fie acordat pentru ofertele cu garanaţie extinsă până la 24 de luni.

Vechimea medie a locomotivelor operatorului feroviar naţional este de 40 de ani.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în „parcul rece” şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări.

Ultima achiziţie de material rulant nou la CFR Călători a fost în urmă cu 15 ani, atunci când s-au cumpărat aproximativ 100 de automotoare „Săgeata Albastră”.

ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară (n.r. instituţie din subordinea Ministerului Transporturilor) încearcă de trei ani să cumpere cel puţin 60 de rame electrice noi, dar semnarea contractelor este întârziată din cauza contestaţiilor şi a neconformităţilor din procedura de achiziţie publică. În aceste condiţii este foarte posibil ca liberalizarea serviciilor de transport călători (intrarea operatorilor străini pe piaţa românească – în decembrie 2023) să găsească CFR Călători şi operatorii privaţi români fără trenuri noi în circulaţie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: