CFR Infrastructură face reparaţii pe linia Gara de Nord – Otopeni pentru că „trenul se zgâlţâie destul de tare”. Patru perechi de trenuri nu vor circula săptămâna viitoare între orele 10.20 – 12.00

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Patru perechi de trenuri de la CFR Călători şi Transferoviar Călători nu vor circula săptămâna viitoare, de luni până vineri inclusiv, între orele 10.20 – 12.20, ca urmare a lucrărilor de reparaţii pe care le va efectua compania CFR Infrastructură între Gara de Nord şi Mogoşoaia, parte a liniei spre Aeroportul Otopeni.

Lucrările executate în regie proprie pe intervalul de stații București Nord – Pajura – Mogoșoaia, parte integrantă a magistralei 700 București – Urziceni, reprezintă prima etapă a planului de acțiune al companiei în vederea îmbunătățirii condițiilor de circulație, prin creșterea gradului de confort, atât pe magistrală, cât și pe linia care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

În intervalul de două ore vor fi înlocuite aparatele de cale uzate şi se vor face lucrări de buraj mecanizat, potrivit Companiei CFR Infrastructură.

„Menționăm faptul că, în urma discuțiilor purtate cu operatorii de transport feroviar de călători, în intervalul orar de 2h (10.20 – 12.20), necesar desfășurării lucrărilor de infrastructură, nu vor circula, spre și dinspre Aeroport, 4 perechi de trenuri (trenurile 10751/10752 și 17053/17054 – CFR Călători, respectiv trenurile 15023/15022 și 15025/15024 – Transferoviar Călători), traficul feroviar pe relația Gara de Nord – Aeroport (și retur) urmând a se desfășura conform programului normal de circulație, pe această rută, începând cu ora 13.00”, a transmis administratorul reţelei feroviare.

Marţi, la conferinţa de bilanţ, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă anunţa aceste lucrări pentru a creşte confortul călătorilor şi preciza că trenul de Otopeni poate ajunge la 600-700.000 de călători pe an. „Am făcut cu compania de cale ferată (CFR SA, administratorul de infrastructură – n. r.) un program în care vor repara şi linia (între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni – n. r.). Linia nu e comodă, adică trenul se zgâlţâie destul de tare, are 100 de km/h, dar este în parametrii tehnici. Vor începe din 15 septembrie un program de reabilitare pe închideri de noapte – întâi vor înlocui elemente -, iar apoi pe închideri mai lungi de noapte cu deviere prin ramificaţia Buciumeni vor face reparaţii capitale. Programul de reabilitare va fi cu şină sudată continuă, adică felul acesta de şină care nu mai are restricţii la căldură…ne-am gândit şi la asta”, explica fostul ministru al Transporturilor.

„Trenul de Otopeni” a fost inaugurat în decembrie 2020 prin construirea unei linii simple de 3 kilometri care se desprinde din Magistrala 700 la Halta Odăile (lângă Otopeni) şi ajunge la Terminalul Sosiri al Aeroportului.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. Pana acum ce ati facut?
    La tara pun asfalt pe iarba si dupa doi ani sparg asfaltul sa faca canalizare.
    Asa e PNDL 2 sau 3 sau 4!
    La voi la CFR nu e la fel?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *