CFR Infrastructură scoate la licitație un prim contract de 400 de milioane de lei pentru modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța. Întreg proiectul costă 4,5 miliarde lei, fonduri europene

portul-constanta-640x400

CFR Infrastructură a scos la licitație primul contract din proiectul major pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, o investiție totală estimată la 4,5 miliarde lei, finanțare prin programul Comisiei Europene ,,Connectig Europe Facility”-CEF.

Prima etapă aferentă contractului trimis vineri către SEAP se referă la modernizarea sistemului feroviar din Stația Valea lui Traian și are o valoare de peste 400 de milioane lei, transmite Compania : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că vineri, 17 martie 2023, a fost transmisă în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentația de atribuire pentru MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANȚA – ETAPA I, VALU LUI TRAIAN”, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție. Lungimea totală a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚAanalizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţii MODERNIZAREA PORTULUI CONSTANȚA (3 ETAPE) este de 4,5 MILIARDE LEI lei, fără TVA. Având în vedere valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA (257 km), complexitatea lucrărilor, dar și pentru crearea unui cadru de participare a cât mai multor operatori economici, la achiziția publică, a fost adoptată soluția împărțirii programului de modernizare în 3 etape” – CFR Infrastructură.

Pentru realizarea proiectului „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I, Stația Valu lui Traian”, parte a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța şi a legăturilor de acces către Port, sunt prevăzute următoarele lucrări:

-realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;

-electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;

-modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;

-menținerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;

-realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor și Post local, deservit de IDM Exterior;

-includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalații din Stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);

Potrivit Notei de Fundamentare pe care a consultat-o Economedia, în Portul Constanța sunt 300 de kilometri de cale ferată. În total, sunt 367 de linii de tren, din care 322 ale CFR SA, respectiv 45 linii ale operatorilor privați. În lipsa lucrărilor de întreținere, 25% dintre acestea sunt închise, iar 27% au restricții de viteză, de până la doar 5 km/h pentru trenurile care sunt primite în Port Constanța Zona A.

„Obiectivul principal al acestui proiect de investiţii, lucrare de utilitate publică de interes național, vizează optimizarea activității feroviare din Portul Constanța, prin creșterea performanței sistemului de transport, respectiv a accesibilității portuare. Aceasta este vitală pentru preluarea fluxurilor de marfă și transferarea acestora de la modul de transport maritim la modurile de transport terestre, pentru legătura cu zonele de interese din aria de influență deservită de Portul Constanța. Prin implementarea proiectului se vor efectua lucrări de modernizare a rețelei feroviare și optimizare a circulației feroviare la toate obiectivele aferente portului, care constau în:
– Lucrări de îmbunătățire a traficului feroviar, prin realizarea unei Grupe de Așteptare, care degrevează liniile de primire-expediere din stațiile c.f. din Port de timpii mari de staționare în vederea intrării la front (de la câteva ore la câteva zile, în prezent)
– Înzestrarea stațiilor c.f. cu centralizarea electronică a instalațiilor de semnalizare, centralizarea schimbătoarelor din grupele de primire-expediere, dar și din grupele de manevră până la schimbătorul de acces pe linia de la frontul de încărcare-descărcare comanda stațiilor c.f. din Centrul de Management al Traficului Constanța
– Electrificarea tuturor liniilor c.f. din Portul Constanța exceptând liniile de încărcare-descărcare, constituie atingerea obiectivului UE de a avea un transport durabil, cu efecte negative asupra mediului cât mai mici.
– Refacerea infrastructurii și suprastructurii căii
– Înlocuirea podețelor care nu mai corespund din punct de vedere funcțional și realizarea unui pod de încrucișare, care va crește capacitatea de transport și operare în Port
– Montarea instalațiilor de centralizare electronice de semnalizare atât in posturile centrale din stații cât si in posturile locale aferente dispozitivului feroviar din zona Portului
– Modernizarea tuturor instalațiilor de telecomunicații, prin înlocuirea echipamentelor existente cu echipamente moderne de ultimă generație și implementarea de instalații noi de telecomunicații
– Lucrări de electrificare, care constau în înlocuirea totală a instalațiilor vechi și electrificarea altor grupe de linii, atât în port cât și în afara acestuia, ceea ce va crește considerabil capacitățile de transport electric, operarea și manevrabilitatea materialului rulant”, arată Nota de Fundamentare.

Comentarii

  1. Le modernizati?
    Pentru ca a crescut PIB-ul?
    Prin inflatia de 20%?
    Le modernizati la cap de drum?
    Restul retelei de Cale Ferata e varza!
    E oportună investitia voastra?
    Cum ajung pana aici trenurile?
    La ce ajuta cand industria e sublima dar lipseste cu desavarsire!
    Ce marfa sa duceti pe liniile de tren din Portul Constanța.?
    Toate deciziile astea idioate nu ajuta infrastructura in niciun fel.
    Sunt pentru poza:
    Noi am reparat, noi am modernizat, bla,bla,bla…
    Calea ferata a pierdut cursa pentru transportul de marfa.
    Acesta se face pe șosea acum!
    Astazi transportul rutier de marfa detine 75% din total transport de marfa.
    Ati stat pe salarii mari la Minister 30 de ani, infrastructura s-a degradat si va treziti din somnul lung al incompetentei ca aveti proiecte de modernizare a Portului Muribund Constanta!
    😲😲😲

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *