ChatGPT devansează TikTok, Instagram și devine cea mai descărcată aplicație la nivel global în martie

inteligenta artificiala, AI, IA, gemini, chatgpt, copilot, perplexity, tech, tehnologie Sursa foto: Jaque Silva/NurPhoto/Shutterstoc / Shutterstock Editorial / Profimedia

ChatGPT a devenit cea mai descărcată aplicație din lume în martie, excluzând jocurile, devansând concurenții obișnuiți pentru locul 1, Instagram și TikTok.

Aceasta este prima dată când aplicația se află în fruntea clasamentului lunar al descărcărilor și cea mai mare lună a ChatGPT.

Conform noilor date, instalările ChatGPT au crescut cu 28% din februarie până în martie, ajungând la 46 de milioane de noi descărcări în luna martie, a raportat recent furnizorul de informații despre aplicații Appfigures.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Acest lucru a plasat aplicația puțin înaintea Instagram, care a căzut pe poziția nr. 2. TikTok a urmat pe locul 3.

ChatGPT a înregistrat câteva actualizări notabile în martie, inclusiv prima actualizare majoră a capacităților sale de generare a imaginilor din ultimul an.

Acest lucru a condus la un moment viral pentru ChatGPT la sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie, când utilizatorii au descoperit că pot genera imagini și meme-uri în stilul Studio Ghibli, popularul studio de animație japonez din spatele unor filme precum „My Neighbor Totoro” și „Spirited Away”.

OpenAI a eliminat, de asemenea, unele măsuri de protecție în ceea ce privește politicile de moderare a conținutului pentru imagini în martie și a actualizat funcția de voce AI a ChatGPT.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Appfigures a observat că instalările ChatGPT au crescut cu 148% de la an la an, comparând primul trimestru din 2021 cu primul trimestru din 2025.

Cu toate acestea, firma speculează că noile caracteristici nu au fost principalul motor din spatele creșterii din această lună pentru chatbotul popular.

„Începe să pară că ChatGPT devine un verb, la fel ca Google în anii 2000, până la punctul în care mulți nu se gândesc la „AI”, ci mai degrabă la „ChatGPT””, a declarat fondatorul și CEO-ul Appfigures, Ariel Michaeli. „Deci, atunci când există entuziasm despre AI – chiar și despre concurenți precum Grok, Manus AI sau DeepSeek – mulți dintre cei care nu înoată în acest subiect vin pentru AI, dar în realitate descarcă ChatGPT.”

Din cauza recunoașterii mărcii ChatGPT, ar putea fi mai greu pentru alte chatbots AI să se lanseze. Acesta este parțial motivul pentru care Claude de la Anthropic are performanțe mai slabe decât ChatGPT în această privință. Este, de asemenea, motivul pentru care Grok ar putea obține rezultate mai bune decât alți rivali ai ChatGPT – nu neapărat pentru că este mai bun, ci pentru că are pe Elon Musk, o persoană faimoasă care să îl comercializeze, și o platformă mare de distribuție cu X.

Instagram, între timp, a deținut anterior locul nr. 2 atât în Apple App Store, cât și în Google Play, atât în ianuarie, cât și în februarie a acestui an, în timp ce TikTok a rămas nr. 1.

Într-o anumită măsură, creșterea numărului de descărcări ale TikTok la începutul acestui an a fost determinată de îngrijorările legate de o potențială interdicție în SUA, consumatorii grăbindu-se să descarce aplicația în cazul în care aceasta dispărea din magazinele de aplicații. Acum, această interdicție este în așteptare, deoarece președintele Trump intenționează să încheie o înțelegere cu China, unde își are sediul ByteDance, societatea mamă a TikTok, pentru a menține aplicația disponibilă pentru utilizatorii din SUA.

Înainte de aceasta, Instagram a devansat în mod regulat TikTok pentru poziția nr. 1 în magazinele de aplicații globale, fiind aplicația nr. 1 (non-joc) pe parcursul anului 2024. Popularitatea Instagram pe piața americană a fost în creștere, rămânând o preferință a adolescenților americani.

De exemplu, un nou sondaj realizat de Piper Sandler în rândul adolescenților din SUA, publicat săptămâna aceasta, a arătat că Instagram este cea mai utilizată aplicație socială, cu o utilizare lunară de 87%, în comparație cu 79% pentru TikTok și 72% pentru Snapchat.

În martie, alte aplicații sociale, inclusiv cele de la Meta, au completat topurile, Facebook și WhatsApp ocupând

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.