China a fost în 2022 cel mai mare consumator de produse auto din UE

masini second hand, trafic Sursa Foto: Shutterstock

În 2022, valoarea adăugată internă a industriei auto din UE atribuită consumatorilor din afara UE s-a ridicat la 78,9 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 54% față de 2010 (51,1 miliarde EUR), dar o scădere de 7% în termeni nominali față de 2015 (84,4 miliarde EUR), arată datele Eurostat.

În 2022, China a fost cel mai mare consumator de produse auto din UE, reprezentând 21% din valoarea adăugată internă totală a industriei auto din UE, devansând Statele Unite (20%), care au fost în trecut cel mai mare partener, și Regatul Unit (13%). China a devenit principalul partener în ultimii ani, cota sa crescând de la 12% din valoarea adăugată internă a UE în 2010 la 21% în 2022.

În 2022, valoarea adăugată în industria automobilelor din afara UE, determinată de consumul final din UE, a atins 34,6 miliarde EUR. Aceasta reprezintă o creștere de 47% în termeni nominali comparativ cu 2015 (23,5 miliarde EUR) și o creștere de 124% din 2010 (15,4 miliarde EUR).

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Majoritatea valorii adăugate în industria auto din afara UE a fost atribuită producătorilor chinezi (16%), înaintea producătorilor japonezi (15%) și sud-coreeni (10%). China a înregistrat cea mai mare creștere, de la 9% în 2010 la 16% în 2022.

=

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: