La vremuri noi, aceiași oameni. Foști directori din Metrorex, CFR Călători și CFR Marfă, puși administratori la Metrorex / Au fost aleși prin concurs și vor conduce compania în următorii patru ani, după cum și-a asumat România prin PNRR

metrorex, metrou Sursa foto: Facebook/ Metrorex

Metrorex a făcut publice numele noilor administratori, care vor conduce compania în următorii patru ani și care au fost aleși prin concurs conform angajamentelor asumate prin ordonanța guvernanței corporative în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Unul dintre ei este chiar fost director al companiei, în timp ce alții au condus în trecut companii alte companii din subordinea Transporturilor, precum CFR Călători și CFR Marfă.

Noii administratori sunt Mihai Barbu, fost președinte CA al Metrorex și care a lucrat în trecut în domeniul telecomunicațiilor, Traian Preoteasa, inginer de profesie și fost director general al CFR Marfă și CFR Călători, Iosif Szentes, feroviar de profesie și fost director general al CFR Călători, Mariana Petre, economist, fost director general al Metrorex, și Gabriel Popa, inginer și prodecan al Facultății de Transporturi de la Universitatea Politehnica București.

Noul Consiliu de Administrație al Metrorex:

Mihai BARBU – Administrator Curriculum Vitae
Traian PREOTEASA – Administrator Curriculum Vitae
Iosif SZENTES – Administrator Curriculum Vitae
Mariana PETRE – Administrator Curriculum Vitae
Gabriel POPA – Administrator Curriculum Vitae

 

 

 

 

Metrorex este prima Companie din Ministerul Transporturilor cu un nou Consiliu de Administrație selectat prin concurs și cu mandat de 4 ani, conform obligațiilor asumate prin PNRR, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Selecția dosarelor s-a făcut prin firmele Pluri Consultants și Fox Management Consultants, iar listele cu punctajul consultantului s-au trimis la începutul anului, după cum Economedia a explicat aici.

Mihai Barbu, fost președinte al Consiliului de Administrație de la Metrorex, a mai fost membru în C.A-ul de la CFR Călători, și director general al SC Telecomunicații CFR SA. Pe linie politică, provine din PNL, unde, potrivit CV-ului său, îndeplinește funcția de președinte al Comisiei de Cenzori. 

A mai fost consilier la Senat, dar și la ministerul Dezvoltării, consilier județean în Ilfov (2004-2006), precum și vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov (2012 – 2013)

A absolvit liceul Spiru Haret din București în 1993, iar facultatea a făcut-o la Constanța, între 2001 și 2005. El a absolvit Universitatea ”Gaudeamus” din Constanța, Facultatea de Marketing, iar apoi a făcut Studii Post Universitare la Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați, la Facultatea de Științe Economice, precum și un Master la S.N.S.P.A București.

A lucrat în special în domeniul telecomunicațiilor, la firme private, dar și la stat.

De asemenea, Mihai Barbu a menționat în CV-ul său că în 2012 a publicat volumul “Voluntari, o poveste scrisă și mărturisită”.

Traian Preoteasa a ocupat de-a lungul timpului multe funcții de conducere în companii de stat din Transporturi. A fost director general al CFR Călători, director general al CFR SA, director general al CFR Marfă, membru în Consiliul de Administrație al Tarom.

Traian Preoteasa a absolvit liceul CFR Craiova în 1984, apoi Facultatea de Electrotehnică la Universitatea din Craiova. 

Are o diplomă de masterat de la Școala Națională de Științe Politice și Administrative, a făcut studii la Colegiul Național de Apărare, în 2005, și are un doctoratul în inginerie mecanică, la Universitatea un Craiova.

A lucrat la Revizia de Vagoane din Craiova, din 1990 până în 2000, apoi a urcat în diverse funcții la companiil de căi ferate ale statului.

Iosif Szentes este absolvent al Institutului Politehnica București, Facultatea de Transporturi, și are și un doctorat în Ingineria Transporturilor obținut în 2015.

Din 1989 până în 2003 a fost angajat la Regionala CFR Brașov. Apoi, a avut mai multe funcții în cadrul sistemului feroviar din România: expert instructor, cmanager de proiect în cadrul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER), director de Exploatare, instructor Central în cadrul Serviciului Mers Tren, director Relații Internaționale și Instituționale și director general al CFR Călători SA. 

Mariana Petre, care a lucrat din 1990 la Metrorex pe diverse funcții, a absolvit Facultatea de Planificare și Cibernetică Economică la ASE București în 1981. Apoi, la mijocul anilor 2000 a făcut un master în Management Public la ASE și unul de Transport și Trafic Persoane la Facultatea de Transporturi din Universitatea Politehnica București. S-a pensionat în 2019, iar de atunci a mai avut două mandate în Consiliul de Administrație al Metrorex.

Gabriel Popa este profesor universitar și pdodecan al Facultatății de Transporturi din cadrul Universității Politehnica București, unde s-a angajat în 1988 ca asistent universtitar.

El a absolvit în anul 1985 Institutul Politehnic București, a lucrat o vreme ca inginer la Căile Ferate Române și apoi a intrat în mediul 

Între 2020 și 2022 a fost președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. 










Sursa foto: Facebook/ Metrorex

Comentarii

  1. La aceste societăți sunt declarați “profesionisti” tot aceia care au dus la dezastru economic!
    Profesioniști ca sa atingă tinta PNRR?
    Doar atât?
    Mai bine era numit Gică de Sculărie Tov Grindeanu!
    😶

  2. Poate acesti profesionisti care sunt numiti vor moderniza si statiile de Metrou care arata ca niste hrube,sunt mizerabile si nu mai au tavane. Se vede pste tot armatura ramasa la constructia statiilor.

  3. “Foști directori din Metrorex, CFR Călători și CFR Marfă, puși administratori la Metrorex / Au fost aleși prin concurs și vor conduce compania în următorii patru ani, după cum și-a asumat România prin PNRR.”
    M-am întors, relativ de curând, dupa o lunga sedere (profesionala), dintr-o tara vecina (NE). Daca în capitala acesteia transportul urban (mai ales metroul) ar circula (mai ales la orele de vârf) cu frecventa din capitala noastra, guvernul respectivei tari, de alfel “blindat”, ar cadea a doua zi.
    ” Vor conduce compania în următorii patru ani cu aceleasi succese, după cum și-a asumat România prin PNRR si prin PARANDARAT”.

  4. Daca un PUNGAS ca Grindeanu s-a OCUPAT de “alegerea” specialistilor – NICI O INDOIALA ca sunt pe masura pungasilor PSD ! Nici nu ma astaptam la ALT CEVA ! Doar SE ROTESC PUNGASII si INCOMPETENTII “DE PARTID” (Siti voi care partid ….)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *