Autostrada ,,Moldovei” ar putea fi redenumită ,,Autostrada Grindeanu” a spus marți, la Focșani, președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, menționând termenul redus de execuție de 20 de luni (n.r pentru capetele de la Buzău și Focșani, nu și pentru loturile de mijloc unde termenul este de 26 de luni). Președintele PSD, Marcel Ciolacu a fost prezent marți, la semnarea contractelor cu UMB pentru loturile 1 și 4, a lăudat grupul de firme condus de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu despre care a spus că este cel mai serios constructor și, pornind de la podul peste Dunăre de la Brăila -contract semnat în mandatul fostului premier Mihai Tudose botezat ,,Podul lui Tudose”, a plusat cu Autostrada Moldovei pe care liderul PSD a botezat-o ,,Autostrada Grindeanu”, fără a explica, totuși dacă este vorba despre întreaga Autostradă Ploiești-Pașcani sau strict cele două loturi de 15 kilometri pentru care au fost semnate contractele. Interesul PSD pentru proiectele din regiunea Moldovei pare o schimbare de atitudine după ce, foarte mulți ani, cât timp partidul a fost la guvernare, Moldova nu a fost pe harta investițiilor pentru infrastructura mare.
Grindeanu și Tudose, ,,ctitori” de infrastructură rutieră
Unul dintre cele mai grele loturi de pe întreaga Autostradă Ploiești-Pașcani este lotul de mijloc al Autostrăzii Focșani-Bacău, lotul Domnești-Târg-Răcăciuni cu o lungime de 39 de kilometri și 30 de luni execuție, deci peste termenul de doi ani precizat de Ciolacu.
Ce a declarat liderul PSD : ,,Mulțumesc pentru că m-ați invitat și aici și la Buzău…ar fi fost culmea să nu mă invitați la Buzău (n.r la semnarea contractelor pentru proiectarea drumului de legătură Buzău-A7). Sunt peste 30 de ani, cred că și pe vremea lui Ceaușescu se vorbea despre un drum mai bun în Moldova, 30 de ani de când vorbim că Moldova trebuie să aibă o autostradă și să încercăm să facem un echilibru între zonele de dezvoltare. Mă bucur, fără să jignesc vreo companie străină că cele două loturi au fost câștigate de cea mai serioasă companie românească din domeniu. Sunt convins că vor termina lucrările mult mai repede, e o mândrie. E ambițios ca în doi ani să avem Autostrada Moldovei. Am vorbit și cu directorul CNAIR…o spun fără nicio reținere. Dacă podul de la Brăila a rămas Podul lui Tudose, dacă Sorin reușești să finalizăm Autostrada Moldovei în 2 ani o să rămână Autostrada Grindeanu, culmea făcută de un bănățean în Moldova. Lucrurile se mișcă în România și în sfârșit în Moldova” a spus Ciolacu.