Peste 41% dintre clienții Companiei de Apă ”Someș” preferă plata online, arată datele Consiliului Județean Cluj, instituție care controlează compania. Aplicația „MyCAS” e destinată, într-o primă etapă, plății online a facturilor privind serviciul de alimentare cu apă și colectare-epurare ape uzate. Urmează introducerea unor facilități suplimenare: posibilitatea transmiterii indexului contorului, informarea prin e-mail cu privire la emiterea facturii și chiar notificări cu privire la întreruperile de apă, avarii pe rețea.
De la lansarea aplicației, în luna decembrie 2019 și până în luna februarie 2023, numărul conturilor înregistrate în aplicația „MyCAS” a crescut de aproape trei ori, respectiv de la 19.216 – numărul de conturi preluate din aplicația veche, anterioară, la 57.266. Cea mai mare creștere, de aproape 250%, a avut loc în perioada de vârf a pandemiei, respectiv în anii 2020 și 2021, când operațiunile online au fost prioritare, atât în ceea ce privește tranzacțiile financiare realizate prin aplicație, cât și operațiunile care au vizat solicitarea unor avize sau operațiuni contractuale.
De altfel, în luna februarie 2021, aplicația web a fost îmbunătățită prin adăugarea unor module suplimentare care le-au permis clienților să realizeze și alte operațiuni conexe, precum: solicitarea de avize, obținerea de recepții la lucrări, încheierea sau rezilierea contractelor de servicii.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, spune că urmează, în două-trei luni, cea de-a doua actualizare a platformei, prin extinderea facilităților. Cele mai importante dintre ele se referă la posibilitatea transmiterii indexului contorului, informarea prin e-mail cu privire la emiterea facturii și chiar notificări cu privire la întreruperile de apă, avarii pe rețea.
În ceea ce privește numărul tranzacțiilor de plată electronice efectuate prin aplicația MyCas, în luna ianuarie 2023 acestea au crescut la peste 41% din numărul total de facturi emise, respectiv 113.900.