CNAIR a avizat studiile de fezabilitate și variantele de traseu pentru Drumul Expres Buzău-Brăila-Tulcea, Autostrada Agigea-23 august și Centura Timișoara Vest

Alternativa Techirighiol

Compania de Drumuri a avizat joi, 7 noiembrie studiile de fezabilitate și variantele de traseu pentru Centura Timișoara Vest, Drumurile Expres Buzău-Brăila și Brăila -Tulcea respectiv ,,alternativa Techirighiol” Autostrada din sudul litoralului care se desprinde din A 4 Ovidiu-Agigea și face legătura cu DN 39 în zona stațiunii 23 august (lângă Olimp), potrivit unui comunicat al CNAIR. Valoarea estimată pentru Centura Timișoara Vest este de 2,2 miliarde lei, iar pentru Autostrada din sudul Litoralului 4,4 miliarde lei, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol :

,,Pași importanți pentru infrastructura rutieră din Banat, Muntenia și Dobrogea !

Am avizat, astăzi, în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR mai multe documente necesare construcției unor drumuri importante în județele Timiș, Buzău, Brăila, Tulcea și Constanța.

– Studiul de Fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Vest (aproximativ 14 km) care va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia Județului Timiș, cât și pentru cea a Municipiului Timișoara.

Valoarea estimată pentru construcția acestei variante ocolitoare (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA). După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.

– Drumul Expres Buzău-Brăila (aproximativ 111,6 km) a cărei variantă de traseu a fost avizată. Acest Drum Expres va tranzita județele Buzău și Brăila. Acest drum expres va asigura inclusiv conexiunea cu Autostrada A 7 Ploiești – Buzău (km 55) și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.

– Varianta de traseu a Drumului Expres Brăila-Tulcea (aproximativ 61,6 km) a fost avizată tot astăzi. Acest drum expres va asigura la rândul său conexiunea cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila dar și cu drumul expres Constanța-Tulcea.

– Alternativa Techirighiol (lungime de 30,59 km) , pentru care astăzi a fost avizat Studiul de Fezabilitate, va fi construită la profil de autostradă. Această nouă autostradă va asigura o legătura rapidă între Autostrada de Centură a Constanței (A 4) și sudul litoralului românesc. Valoarea estimată pentru construcția acestui proiect (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 4,85 miliarde de lei (cu TVA). Pentru construcția acestui obiectiv vor fi alocate 36 de luni.”- Cristian Pistol.

Comentarii

    • lucrările se fac acolo unde autoritățile locale vor…. “Grindeanu” doar aprobă 😉😉 daca marțafoii de la tine din oraș nu am vrut să facă nimic….. ia-i pe ei de guler. Și că sa îți dau exemplu concret: între Oradea și Arad se face un drum expres pentru că au vrut autoritățile locale…. nu pentru că s-au gândit cei de la CNAIR sau Minister….

      • Apropo de asta, centura Bacaului avea finantare din 2010, totul gata pus pe masa, mai trebuia semnatura lui Boc. Nu s-a dat, ca primarul nu era de la PDL.
        Cam asta e problema, cum zicea cineva mai sus, famiglia.

  1. 14 Km de drum national cu 2 benzi pe sens (Centura de vest a Timisoarei) la un pret de 2,28 miliarde (TVA inclus) inseamna aproximativ 163 milioane RON/km. (peste 32.5 milioane EUR/km). Sper sa fie o eroare a celui care a scris articolul.

  2. Buzău – Brăila trebuia direct autostradă!
    Toată Brăila+Galați+Tulcea(+Ucraina/Moldova) o va lua pe acest drum spre și dinspre București/A0

    • O sa faca o prostie de drum numit DEx care va dura vreo 10 ani de aici incolo.
      Papagalii s-au trezit acum cand drumul trebuia terminat!
      100 km de DEx.prin campie cu 200 milioane € pe km!😵😵😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *