CNAIR a lansat cea mai mare licitație din Transporturi: 5 miliarde de euro pentru concesionarea parcărilor de pe Autostrăzile A3 București – Ploiești, Transilvania, A10 Sebeș – Turda, A4 Ovidiu – Agigea și Drum Expres Craiova – Pitești

A 3 București-Ploiești

CNAIR a lansat cea mai mare licitație de până acum din domeniul Transporturilor: 5 miliarde de euro pentru concesionarea, dotarea, operarea și întreținerea parcărilor pe Autostrăzile A3 București – Ploiești, A3 Transilvania, A4 Ovidiu – Agigea (Centura Constanța), A10 Sebeș – Turda și Drum Expres Craiova – Pitești. Este o licitație care include 12 loturi cu o valoare totală de 24.911.932.219,86 lei, bani de la buget, conform SEAP. Durata de concesiune este cuprinsă între 17 și 40 de ani cu o cotă de redevență între 1 și 6%. Dintre cele 12 loturi cea mai mare valoare, 2,7 miliarde lei este pentru A4 Ovidiu – Agigea, iar 2 miliarde lei sunt estimate pentru A3 București – Ploiești. Este cea mai mare licitație de până acum, dar nu și cel mai mare contract individual, Metroul M1 Cluj-Napoca și lotul Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km cu Tunelul Meseș) fiind cele mai mari contracte atribuite/în curs de contractare (aproape 2 miliarde de euro). 5-6 miliarde de euro ar putea fi suma aproximativă pentru cele 6 loturi ale secțiunii de munte de pe Autostrada Unirii (159 km).

„Concesiune de servicii in vederea utilarii / dotarii, operarii si intretinerii spatiilor pentru servicii / parcarilor de scurta durata / parcarilor de lunga durata aflate pe autostrazile/drumurile expres si drumurile nationale din Romania, deschise traficului rutier, situate pe autostrazile A3, A4, A10, DN65F VOS – VO Craiova, VO Satu Mare, VO Mihailesti, DEX Craiova-Pitesti: Lot 1: Spatii pentru Servicii km 23+500 dr. si 26+600 stg., Moara Vlasiei si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 17+000 (stanga/dreapta) si Km 34+900 (stanga/dreapta) Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti; Lot 2: Spatii pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Barcanesti si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 56+900 (stanga/dreapta) si Km 49+100 (stanga/dreapta), Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti; Lot 3: Spatii pentru Servicii km 10+840 stg./dr., Nodul Turda, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau; Lot 4: Spatii pentru Servicii km 47+490 stg./dr., Gilau, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau; Lot 5: Spatii pentru Servicii km 64+000 (stg/dr.), Biharia, Autostrada A3, Gilau – Bors, Sectiunea 3C; Lot 6: Spatii pentru Servicii km 4+000 (stg/dr.), Ovidiu, Autostrada A4, VO Constanta; Lot 7: Spatii pentru Servicii km 46+800 (stg.) / km 46+600 (dr.), Aiud, Autostrada A10, Sebes – Turda; Lot 8: Parcari de Lunga Durata Varianta de ocolire Craiova – DN 65F VOS, km 4+460 dr. si km 3 + 780 stg; Lot 9: Parcari de Lunga Durata Varianta de Ocolire Satu-Mare, km 7+550 (stg.) / km 4+400(dr.); Lot 10: Parcari de Lunga Durata Varianta de Ocolire Mihailesti, km 1+780 (stg.)/km 1+960 (dr.); Lot 11: Spatii pentru Servicii km 29+240 (stg./dr.) DEX Craiova – Pitesti, Tronson 2, Lot 1; Lot 12: Spatii pentru Servicii km 55+300 (stg./dr.) DEX Craiova – Pitesti, Tronson 2, Lot 2”, se arată în SEAP.

„CNAIR, în calitate de autoritate contractantă, informează operatorii economici interesați, că s-a publicat în SEAP, în data de 02.12.2023, anunțul de concesionare cu numărul PC 1002551, pentru atribuirea prin licitație deschisă a unui număr de 12 contracte de concesiune, având drept obiect: „Concesiune de servicii în vederea utilării/dotării, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii / parcărilor de scurtă durată / parcărilor de lungă durată aflate pe autostrăzile din România, deschise traficului rutier, situate pe autostrăzile A3, A4, A10, DN65F VOS – VO Craiova, VO Satu Mare, VO Mihăilești, DEX Craiova – Pitești”, a transmis luni, 4 decembrie, CNAIR. 

Ofertanții pot depune oferte pentru unul sau mai multe loturi, iar termenul limită este 5 februarie 2024.

Comentarii

  1. Nu-mi vine să cred, ni se va oferi posibilitatea să ne deplasăm civilizat pe șaselele României, fără să lăsăm urme de nomazi. Oare să cred?

  2. Asa se pot scoate bani din autostrazi: vigneta si agenti economici. Nicio tara cu adevarat prospera nu are autostrazi cu bariere; exemplele sunt clare: fara bariere( tarile nordice, Uk, Gemania, Olanda, Benelux, Austria); cu bariere: Grecia, Italia, Franta, Spania, Croatia, Serbia.
    Stimularea economica inseamna taxare cu cap.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *