CNAIR a lansat în licitație contracte pentru proiectarea preliminară a pasajelor pietonale subterane de la Bujoreni, Călimănești și Căciulata pe DN 7 Valea Oltului. Alte trei pasaje pietonale subterane cu bani din PNRR vor fi construite la Craiova

Valea oltului

CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a lansat în licitație șase contracte pentru studiile de fezabilitate necesare construirii pasajelor pietonale subterane de la Bujoreni, Călimănești și Căciulata, pe DN 7 Valea Oltului în județul Vâlcea. Alte trei pasaje pietonale sunt prevăzute la Craiova pe DN 65 (intrarea dinspre Slatina și Pitești) la la Aeroportul Craiova, în jud. Dolj. Contractele pentru proiectarea preliminară a celor șase pasaje au o valoare totală de 1,8 milioane lei, fiecare contract fiind 309420 lei.

Contractele pentru cele 6 pasaje sunt finanțate prin PNRR și vor contribui la creșterea siguranței rutiere prin reducerea numărului de accidente în care sunt implicați pietonii (traversarea neregulamentară a pietonilor este principala cauză de producere a accidentelor urmată de viteza excesivă). Durata contractelor este de 150 de zile (90 de zile pentru Studiile de Fezabilitate respectiv 60 de zile pentru proiectele necesare Autorizațiilor de Construire). Ofertele pot fi depuse până la data de 11 septembrie, iar prețul ofertei primește un punctaj de 40 %.

Pasajul de la Bujoreni DN 7 km. 180 

Pasajul de la Bujoreni urmează să fie construit pe DN 7 Râmnicu Vâlcea-Călimănești în apropierea Primăriei Bujoreni, a Consiliului Local și a postului de poliție, conform documentației tehnice pe care a studiat-o Economedia. Conform evidențelor Poliției Rutiere, zona este un ,,punct negru“. O trecere de pietoni este la aprox. 200 de metri distanță. DN 7 Pitești-Sibiu este principala rută comercială, șosea cu peste 20 000 autovehicule/zi și trafic greu intens. În zonă, DN 7 are o bandă/sens.

Pasajele de la Călimănești-Căciulata km. 192 și 196

Pasajul pietonal subteran de la Călimănești va fi construit la km. 192 în apropiere de intersecția cu DJ 703 G și a Liceului tehnologic de turism și a Pieței agroalimentare în timp ce pasajul de la Căciulata este prevăzut la km. 196. lângă Mănăstirea Cozia. În zonă, drumul are două benzi cu parcări în stânga și în dreapta. Spre deosebire de tranzitul prin Bujoreni, stațiunea Călimănești-Căciulata are varianta de ocolire pentru camioane pe DN 7 CC. Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești care se suprapune cu traseul DN 7 Râmnicu Vâlcea-Brezoi este în etapa de proiectare, cu lucrări estimate să dureze 45 luni (WeBuild, constructor), deci odată construite, pasajele vor fi utile pentru siguranță și fluidizare.

Pasajele de la intrarea în Craiova vor fi construite la kilometrii 4 și 6 pe DN 65, intrarea dinspre Pitești. Pasajul de la km. 4 este prevăzut în zona cartierului Bordei, zonă în continuă dezvoltare lângă o stație de autobuz și o trecere de pietoni. Pasajul de la Aeroportul Craiova este necesar pentru că, în zonă DN 65 are două benzi/sens, iar traversarea se face neregulamentar. CNAIR menționează datele unui recensământ vechi, din 2015 care arată peste 22 800 în tranzit/zi (MZA). CNAIR urmează să semneze contractul cu Ozaltin pentru finalizarea lucrărilor pe primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești și are în derulare un contract pentru proiectarea Drumului de Legătură între Drumul Expres Craiova -Pitești și Ford.

Pentru alte 10 pasaje pietonale cu bani din PNRR care vor fi construire în județele Iași, Neamț și Prahova Compania de Drumuri a obținut finanțare europeană după cum Economedia a scris aici.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *