CNAIR a obținut finanțare din PNRR pentru opt pasaje pietonale pe DN 2 în județele Buzău, Vrancea și Bacău. Pasajele subterane vor avea lifturi și scări rulante

DN 2 Bălcescu

Compania de Drumuri a obținut o finanțare europeană din PNRR pentru proiectarea a opt pasaje pietonale subterane pe DN 2 în județele Buzău, Vrancea și Bacău, potrivit unui comunicat de presă. DN 2 (E85) este principala legătură a Bucureștiului cu județele din Moldova, coridorul Giurgiu – Siret și una dintre cele mai periculoase șosele din țară fiind dublată, deocamdată doar de 17 km de autostradă (A7 Centura Bacău). Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău, trei pasaje  la Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea și încă un pasaj la Nicolae Bălcescu în jud. Bacău. Primul pasaj, cel de la Limpeziș, este proiectat la km 84, iar ultimul, cel de la Nicolae Bălcescu, la km 277. Pasajul pietonal de la Mărășești la km 203 va fi construit în zona Mausoleului Eroilor, zonă cu trafic ridicat. Conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.

Primele șapte pasaje sunt pe sectorul administrat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

„Obiectivul general al proiectului este creșterea gradul de siguranță rutieră prin scăderea numărului accidentelor rutiere produse in urmatoarele zone:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

– DN 2 km 84+120, localitatea Limpezis, jud. Buzau

– DN 2 km 95+470, localitatea Costesti, jud. Buzau

– DN 2 km 115+300, localitatea Maracineni, jud. Buzau

– DN 2 km 122+700, localitatea Posta Calnau, jud. Buzau

– DN 2 km 179+025, localitatea Golesti, jud. Vrancea

– DN 2 km 192+948, localitatea Garoafa, jud. Vrancea

– DN 2 km 203+630, in zona Mausoleului Eroilor de la Marasesti, jud. Vrancea

Valoarea totală a proiectului este de 2.993.282,57 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 880.377,25 lei, cofinantarea nationala reprezinta 1.634.986,28 lei, iar TVA aferent reprezinta 477.919,04 lei”, a transmis CNAIR.

Un alt pasaj pietonal va fi proiectat (proiectare preliminară la nivel Studiu de Fezabilitate) pe DN 2 în zona localității Nicolae Bălcescu, înainte de intrarea pe A7 și în municipiul Bacău. Potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia, proiectantul Rutier Conex XXI a depus singura ofertă, iar contractul va fi semnat dacă oferta e conformă. Este o zonă cu risc crescut de accidente.

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Pilonului 1 – Tranziția spre o economie verde din Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță semnarea contractului de finanțare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A., în calitate beneficiar, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire în vederea realizării unui pasaj pietonal subteran (DN2 km 277+616) în localitatea Nicolae Bălcescu din județul Bacău. Prin contractul de finanțare nr. 39/24.11.2023, se pun bazele pentru realizarea obiectivului de investiții care va fi finanțat prin PNRR și va deservi locuitorii localității Nicolae Bălcescu din zona de intersecție a DN 2 cu DC 89 și strada Crinului, contribuind la reducerea numărului de accidente și decongestionarea traficului. Amplasat într-o zonă cu risc crescut de accidente, pasajul pietonal subteran care va fi realizat pe baza documentației din cadrul proiectului „Elaborarea Studiului de fezabilitate și a Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investiții Amenajare pasaj pietonal subteran DN2 km 277+616 în localitatea Nicolae Bălcescu, jud. Bacău”, va reprezenta o alternativă mai sigură la singura trecere de pietoni pe care locuitorii din zonă o pot traversa în prezent pentru a ajunge la gara din localitate și biserica din proximitate”, arată Ministerul Transporturilor.

Autostrada Ploiești – Pașcani care va prelua mare parte a traficului de pe DN 2 București – Bacău – Suceava este în lucru, cu termen limită de finalizare noiembrie 2025 pentru secțiunile Focșani – Bacău – Pașcani (acum cu stadii fizice de execuție între 1 și 6%). Între Ploiești și Focșani, la sfârșitul anului viitor ar putea fi deschise șase din cele șapte loturi, potrivit estimărilor oficialilor din  Ministerul Transporturilor, însă 2024 este termen în contract doar pentru loturile 1, 2, 4 și 7.

Un alt pasaj pietonal este proiectat în zona localității Lacu Sărat pe DN 21 în județul Brăila.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Inutilitati – doar pt cheltuirea unor bani.
    Solutia simpla si ieftina ptnumarul de persoane care traverseaza ar fi fost plasare semafor cu buton + camera aferenta sanctiinarii celor care ignora culoarea rosie. Nr de locuitori din localitatile respective este relativ mic si nu justifica investitia in astfel de pasaje ( sigur nu au panta pentru biciclete – o chestie obligatorie in satele romanesti) banii ar fi putut fi folositi in alte proiecte utile…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.