CNAIR face șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante pe DN 2 în județele Buzău și Vrancea. Pasajele vor fi realizate cu finanțare din PNRR în localitățile de pe traseul celei mai periculoase șosele din România

DN 2 șapte pasaje pietonale Buzău și Vrancea

Șapte pasaje pietonale subterane urmează să fie realizate pe DN 2 (E 85) în localități din județele Buzău și Vrancea, finanțarea fiind asigurată din PNRR. DN 2 București-Bacău-Suceava-Siret este principala legătură a Capitalei cu județele din Moldova și, potrivit statisticilor cea mai periculoasă șosea din țară cu doar 17 kilometri de Autostradă (A 7 Centura Bacău) care să preia traficul de tranzit. Pe DN 2 E 85 traficul este la nivel de autostradă, iar pe unele tronsoane se circulă pe acostament lărgit folosit incorect ca bandă de circulație, iar depășirile sunt foarte periculoase (detalii aici). Pe de altă parte, statisticile poliției arată că, traversările neregulamentare reprezintă principala cauză de accidente urmată de viteza excesivă. Proiectul pasajelor pietonale subterane face parte dintr-un program mai amplu pentru a crește siguranța rutieră pe DN 2- E 85. Se estimează că începând din a doua jumătate a nului viitor vor fi deschise unele tronsoane de pe Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani (319 km., dar fără contract semnat pe lotul 2, Pietroasele -Buzău).

Pentru realizarea pasajelor, CNAIR a scos la licitație șapte contracte pentru Studiul de Fezabilitate, fiecare contract cu o valoare de 309 mii lei. Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău respectiv Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea. Primul pasaj, cel de la Limpeziș este proiectat la km. 84, iar ultimul, cel de la Mărășești la km. 203 în zona Mausoleului Eroilor. Conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.

,,Obiectivul general al contractelor este Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Lot 1: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 84+120, localitatea Limpezis, jud. Buzau; Lot 2: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 95+470, localitatea Costesti, jud. Buzau; Lot 3: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 115+300, localitatea Maracineni, jud. Buzau; Lot 4: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 122+700, localitatea Posta Calnau, jud. Buzau; Lot 5: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 179+025, localitatea Golesti, jud. Vrancea; Lot 6: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 192+948, localitatea Garoafa, jud. Vrancea; Lot 7: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 km 203+630, in zona Mausoleului Eroilor de la Marasesti, jud. Vrancea; ”

Pasajul pietonal de la Mărăcineni unde media zilnică este de aprox. 31 000 autovehicule

Cel mai aglomerat tronson al DN 2 în jud. Buzău este la Mărăcineni, zona de nord a municipiului. Potrivit CNAIR, pe acest tronson, la recensământul din 2015 s-a înregistrat o medie zilnică anuală (MZA) de 31603 autovehicule. Ca nivel de comparație în cele mai aglomerate zile de vară, pe Autostrada Soarelui -A 2 la Fetești – stațiile de taxare sunt aprox. 35 000 treceri. Spre deosebire de alte zone unde DN 2 are acostament lărgit, pe acel segment sunt 4 benzi, iar CNAIR spune că pasajul pietonal este necesar pentru ca pietonii să nu mai traverseze prin loc nepermis. Zona este foarte aglomerată pentru că preia și traficul de pe DJ 203 K, drum paralel cu râul Buzău.

Un alt pasaj pietonal subteran va fi realizat pe DN 21 în zona Lacul Sărat (județul Brăila).

Comentarii

  1. N-ar face ceva care sa devina compatibil si cu bicicletele, sa poata fi integrate in posibile rute velo. Dupa mintea lor, mai bine sa puna doar lifturi, in loc sa faca si cu rampe in zig-zag pentru biciclete. Nu prea au viziune baietii astia. Mai ales ca dupa ce va exista autostrada, traficul majoritar se va muta pe autostrada si drumul va deveni bun si pentru biciclete. Cand exista un trend global in directia asta, ai nostri nu sunt in stare sa se incadreze in trend, mai ales ca exista finanțarea.

  2. Faci “șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante pe DN 2 în județele Buzău și Vrancea”..
    Adica la țărani?🤪

    • In Otopeni-ul condus pana acum de PNL nu ar face desi sunt zeci de mii de locuitori afectati si e brazdat de autostrada DN1 cu trafic-ul cel mai intens din tara. Bine ca fac in camp in bataie de joc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *