OFICIAL CNAIR inaugurează sâmbătă doar 10 kilometri pe Autostrada A 0 București Sud, deși în toamnă promitea deschiderea ambelor loturi Alsim Alarko (33 km.)/Tronsonul Bragadiru -Jilava va fi deschis la ora 12 00

Autostrada A 0 Berceni

UPDATE

Șeful CNAIR, Cristian Pistol a confirmat că inaugurarea celor 10 kilometri este programată pentru ora 12 00, așa cum a transmis, inițial Economedia.

,,Mâine la ora 12.00 se deschid circulației aproximativ 9 km din A0 Sud, între DN5 (#1Decembrie/Jilava) și DN6 (Cornetu/Bragadiru) !
Lucrările pentru construcția lotului 1 (16,9 km), au ajuns la un stadiu fizic de 81% iar cele de pe lotul 2 (16,3 km) au un stadiu fizic de 98%.
În prima parte a anului viitor cele două loturi (33,23 km) trebuie să fie finalizate în totalitate de constructorul turc, asttfel încât să se poată circula pe 33,23 km între Glina și Bragadiru.” a transmis Cristian Pistol pe Facebook

Știrea inițială :

Doar 10 kilometri ai Autostrăzii A 0 București Sud vor fi inaugurați sâmbătă, 30 decembrie, deși Ministerul Transporturilor a promis că la sfârșitul anului deschide ambele loturi Alsim Alarko, toți cei 33 de kilometri între Autostrada Soarelui-A 2 și Bragadiru DN 6. Ba chiar în 2022 se avansa termenul decembrie 2023 pentru întreg semi-inelul sudic de pe A 0, legătura A 1 București-Pitești și A 2 și chiar Craiova-Constanța cap-coadă pe Drum Expres și Autostradă.

Sâmbătă, posibil la ora 12 00 CNAIR va da în trafic parțial lotul 2, adică 10 kilometri între DN 5 Jilava și DN 6 Bragadiru din cei 16 kilometri ai Lotului 2 Vidra-Berceni-Bragadiru. Nu se pot deschide toți cei 16 kilometri ai lotului 2 pentru că nodul rutier este pe lotul 1 la Popești Leordeni (DN 4), iar cei 7 kilometri dintre Vidra și Popești sunt departe de a fi terminați : nu s-au terminat asfaltările, mai sunt kilometri buni fără parapete de protecție și nici nu sunt marcaje trasate.

Zona ,,cheie” pentru deschiderea circulației între DN 5 și DN 4 este Pasajul Berceni peste DJ 401, deocamdată fără asfalt. Cu pasajul care supratraversează A 0 încă în lucru, constructorul și CNAIR au deviat traficul de pe Drumul Județean transversal pe Autostrada A0.

Imagini cu zona în lucru au fost publicate pe Canalul YouTube Infrastructure România :




Așadar, sâmbătă cu cei 10 kilometri de autostradă (A 0 Sud DN 5-DN 6) CNAIR ajunge la 82 de kilometri de Autostradă și Drum Expres inaugurați și 15 kilometri de Autostradă Muzeu ( 9 pe A 0 Nord și 6 pe A 0 Sud).

Ratarea inaugurării a fost recunoscută în urmă cu câteva zile de șeful CNAIR, Cristian Pistol care a avansat termenul ianuarie 2024 pentru legătura Bragadiru-Popești Leordeni (23 km.) la profil de autostradă (n.r termen destul de optimist pentru o lună de iarnă). Cel mai probabil, în ianuarie dacă vremea va permite se va deschide segmentul Vidra-Popești Leordeni ( 7 km.) la profil de Drum Național.

Dacă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu promitea în septembrie ambele loturi Alsim Alarko până la finalul anului (Autostrada Soarelui A 2- DN 6 Bragadiru, total 33 km.), iar șeful CNAIR insista și acum 3 săptămâni cu deschiderea parțială, secretarul de stat Scrioșteanu a fost singurul oficial mai rezervat privind eventuala finalizare : ,,Între acest lot 2 și DN 4 mai sunt 7 kilometri, se lucrează intens, am fost pe șantier, dar volumul este destul de mare și depind foarte mult de vreme. Mai au de pus stratul de uzură, o parte consistentă”, a spus el. La intervenția moderatorului care i-a atras atenția că a fost o toamnă blândă fără precipitații, iar constructorul a depășit termenul din contract, Scrioșteanu a răspuns: „Vreți să-i lăsăm să asfalteze pe ploaie sau ninsoare ? Nu finalizează… sunt pasibili de certificat negativ dacă nu-și respectă obligațiile”, a transmis, pe 3 decembrie, Ionel Scrioșteanu.

 

 

Comentarii

  1. CNAIR trebuia să fie desființat de mult. In schimb , deștepții care ne conduc au înființat și CNIR. Să mori de râs dacă nu ar fi de plâns. Amândouă trebuie desființate și înlocuite cu o direcție de profil. Pentru derularea proiectelor de investiții să se lucreze cu COMPANII DE PROOIECT , care să răspundă de la SF până la darea in exploatare .
    Oricum Grindeanu nu pricepe nimic din ce se întâmplă pe șantiere. Așa de ușor este păcălit de antreprenori. Doi matematicieni : Grindeanu și Nicușor Dan. Ha,ha,ha .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *