OFICIAL CNAIR inaugurează sâmbătă doar 10 kilometri pe Autostrada A 0 București Sud, deși în toamnă promitea deschiderea ambelor loturi Alsim Alarko (33 km.)/Tronsonul Bragadiru -Jilava va fi deschis la ora 12 00

Autostrada A 0 Berceni

UPDATE

Șeful CNAIR, Cristian Pistol a confirmat că inaugurarea celor 10 kilometri este programată pentru ora 12 00, așa cum a transmis, inițial Economedia.

,,Mâine la ora 12.00 se deschid circulației aproximativ 9 km din A0 Sud, între DN5 (#1Decembrie/Jilava) și DN6 (Cornetu/Bragadiru) !
Lucrările pentru construcția lotului 1 (16,9 km), au ajuns la un stadiu fizic de 81% iar cele de pe lotul 2 (16,3 km) au un stadiu fizic de 98%.
În prima parte a anului viitor cele două loturi (33,23 km) trebuie să fie finalizate în totalitate de constructorul turc, asttfel încât să se poată circula pe 33,23 km între Glina și Bragadiru.” a transmis Cristian Pistol pe Facebook

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Știrea inițială :

Doar 10 kilometri ai Autostrăzii A 0 București Sud vor fi inaugurați sâmbătă, 30 decembrie, deși Ministerul Transporturilor a promis că la sfârșitul anului deschide ambele loturi Alsim Alarko, toți cei 33 de kilometri între Autostrada Soarelui-A 2 și Bragadiru DN 6. Ba chiar în 2022 se avansa termenul decembrie 2023 pentru întreg semi-inelul sudic de pe A 0, legătura A 1 București-Pitești și A 2 și chiar Craiova-Constanța cap-coadă pe Drum Expres și Autostradă.

Sâmbătă, posibil la ora 12 00 CNAIR va da în trafic parțial lotul 2, adică 10 kilometri între DN 5 Jilava și DN 6 Bragadiru din cei 16 kilometri ai Lotului 2 Vidra-Berceni-Bragadiru. Nu se pot deschide toți cei 16 kilometri ai lotului 2 pentru că nodul rutier este pe lotul 1 la Popești Leordeni (DN 4), iar cei 7 kilometri dintre Vidra și Popești sunt departe de a fi terminați : nu s-au terminat asfaltările, mai sunt kilometri buni fără parapete de protecție și nici nu sunt marcaje trasate.

Zona ,,cheie” pentru deschiderea circulației între DN 5 și DN 4 este Pasajul Berceni peste DJ 401, deocamdată fără asfalt. Cu pasajul care supratraversează A 0 încă în lucru, constructorul și CNAIR au deviat traficul de pe Drumul Județean transversal pe Autostrada A0.

Imagini cu zona în lucru au fost publicate pe Canalul YouTube Infrastructure România :

Așadar, sâmbătă cu cei 10 kilometri de autostradă (A 0 Sud DN 5-DN 6) CNAIR ajunge la 82 de kilometri de Autostradă și Drum Expres inaugurați și 15 kilometri de Autostradă Muzeu ( 9 pe A 0 Nord și 6 pe A 0 Sud).

Ratarea inaugurării a fost recunoscută în urmă cu câteva zile de șeful CNAIR, Cristian Pistol care a avansat termenul ianuarie 2024 pentru legătura Bragadiru-Popești Leordeni (23 km.) la profil de autostradă (n.r termen destul de optimist pentru o lună de iarnă). Cel mai probabil, în ianuarie dacă vremea va permite se va deschide segmentul Vidra-Popești Leordeni ( 7 km.) la profil de Drum Național.

Dacă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu promitea în septembrie ambele loturi Alsim Alarko până la finalul anului (Autostrada Soarelui A 2- DN 6 Bragadiru, total 33 km.), iar șeful CNAIR insista și acum 3 săptămâni cu deschiderea parțială, secretarul de stat Scrioșteanu a fost singurul oficial mai rezervat privind eventuala finalizare : ,,Între acest lot 2 și DN 4 mai sunt 7 kilometri, se lucrează intens, am fost pe șantier, dar volumul este destul de mare și depind foarte mult de vreme. Mai au de pus stratul de uzură, o parte consistentă”, a spus el. La intervenția moderatorului care i-a atras atenția că a fost o toamnă blândă fără precipitații, iar constructorul a depășit termenul din contract, Scrioșteanu a răspuns: „Vreți să-i lăsăm să asfalteze pe ploaie sau ninsoare ? Nu finalizează… sunt pasibili de certificat negativ dacă nu-și respectă obligațiile”, a transmis, pe 3 decembrie, Ionel Scrioșteanu.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. CNAIR trebuia să fie desființat de mult. In schimb , deștepții care ne conduc au înființat și CNIR. Să mori de râs dacă nu ar fi de plâns. Amândouă trebuie desființate și înlocuite cu o direcție de profil. Pentru derularea proiectelor de investiții să se lucreze cu COMPANII DE PROOIECT , care să răspundă de la SF până la darea in exploatare .
    Oricum Grindeanu nu pricepe nimic din ce se întâmplă pe șantiere. Așa de ușor este păcălit de antreprenori. Doi matematicieni : Grindeanu și Nicușor Dan. Ha,ha,ha .

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.