CNAIR, la treia încercare pentru proiectarea Autostrăzii A13 Brașov – Bacău. Documentația pentru relansarea licitației a fost trimisă la ANAP

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri face a treia încercare pentru proiectarea preliminară a Autostrăzii A13 Brașov – Bacău. După un prim contract reziliat cu Search și o a doua licitație în urma căreia nu a primit nicio ofertă pentru Studiul de Fezabilitate, CNAIR a trimis spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search, a fost reziliat în toamna 2022 la cererea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR). Rezilierea s-a făcut în baza OUG 64/2022, adică fără certificat negativ pentru firma de proiectare. Potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini, autostrada este inclusă în Masterplanul General de Transport, varianta de traseu care a rezultat în urma analizei MultiCriteriale are o lungime de 164 de kilometri, iar finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

Durata contractului rămâne tot de doi ani, dar valoarea contractului va fi publică doar după ce procedura apare în SEAP, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindean.

„Se reia proiectarea Autostrăzii Brașov – Bacău!

CNAIR a transmis astăzi la ANAP (pentru validare) documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru construcția Autostrăzii Brașov – Bacău (A13). Durata contractului de Proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni. După validarea documentației va fi anunțată în SEAP valoarea contractului dar și data limită pentru depunerea ofertelor. Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania pe traseul Brașov – Târgu Secuiesc – Onești – Bacău. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027”, a afirmat Sorin Grindeanu.

De la Brașov la Făgăraș, Search face studiul de fezabilitate, iar de la Făgăraș la Sibiu, CNAIR evaluează ofertele depuse pentru cele 4 loturi.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Din cauza incompetentilor din CNAIR ne aflam in anul 2040.
    Si constatăm ca:
    CNAIR, la douăzecea încercare pentru proiectarea Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău.
    Minunat!
    La multi ani A 13!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *