CNN: O mașină electrică de la Toyota va avea, pentru distracție, un schimbător de viteze fals

toyota-prius-e1583959475953

Pentru cei cărora mașinile electrice li se par cam plictisitoare, inginerii Toyota lucrează la un schimbător manual fals, cu senzație realistă, ca o posibilă caracteristică, scrie CNN.

Ca să fie clar, notează CNN, o transmisie manuală pe o mașină electrică nu ar avea absolut niciun rost. Ar fi doar pentru distracție, un accesoriu pentru cei cărora le place să schimbe vitezele în mașinile lor pe benzină.

Toyota, mult timp sceptică față de vehiculele electrice, a planificat o intrare mai agresivă în acest sector. Acest lucru va însemna găsirea unor modalități de a atrage tot felul de consumatori.

Chiar și în rândul mașinilor pe benzină, majoritatea celor vândute în prezent în Statele Unite au transmisii automate care schimbă vitezele fără intervenția șoferului. Transmisiile manuale, în care șoferul trebuie să apese o pedală de ambreiaj și să miște o manetă pentru a selecta diferite trepte de viteză, sunt mai frecvente în alte părți ale lumii, inclusiv în Europa.

Majoritatea automobilelor electrice au o singură transmisie cu o singură viteză, deoarece motoarele electrice care se învârt rapid nu au nevoie de ajutorul suplimentar al unor rapoarte de transmisie diferite la viteze diferite.

În cazul Toyota, conform unei cereri de brevet depuse în Statele Unite la sfârșitul lunii mai, mașina nu va avea o transmisie cu mai multe viteze. În schimb, un schimbător de viteze ar fi conectat la senzori și la un computer central programat să imite senzația unei mașini cu transmisie manuală. Deoarece nu toate mașinile cu transmisie manuală sunt la fel – au motoare diferite și transmisii diferite cu un număr diferit de viteze – calculatorul central ar fi programat să imite un anumit tip de mașină cu transmisie manuală. Pentru a completa experiența, șoferul va avea la dispoziție o pedală de ambreiaj pe lângă cele obișnuite de frână și accelerație.

Șoferii vor putea chiar să “retrogradeze”, un proces cunoscut și sub numele de frânare a motorului. Acesta este momentul în care șoferul selectează o treaptă inferioară de viteză și eliberează pedala de ambreiaj fără să apese deloc pedala de accelerație. Apoi, frecarea motorului nealimentat încetinește mașina fără ca șoferul să fie nevoit să folosească frânele.

Transmisia manuală virtuală de la Toyota include o programare care va permite șoferilor să experimenteze în mod realist utilizarea ei defectuoasă, până la un punct. Dacă șoferul nu “dă suficient de mult gaz” sau selectează o treaptă de viteză greșită, mașina va tremura și se va mișca, la fel ca o mașină cu transmisie manuală alimentată cu gaz. Computerul mașinii va limita gradul de trepidație pentru a evita stresul asupra bateriei.

Dacă șoferii nu au chef să folosească transmisia manuală falsă, nu sunt obligați să o folosească. Mașina ar avea două moduri de conducere, un mod EV obișnuit și modul fals-manual.

Unele articole despre această tehnologie au spus că vor exista și sunete false de motor pentru a însoți toată acțiunea de schimbare a vitezelor și de accelerare, deși cererea de brevet nu menționează acest lucru. Până în prezent, nu este clar dacă, când și pe ce piețe globale ar putea fi vândut acest vehicul electric cu schimbare falsă a treptelor de viteză.

Toyota a refuzat să ofere detalii suplimentare pentru CNN.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *