Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut atât ca serie brută cu 1,4%, cât și ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,1% în luna iunie 2025, comparativ cu luna mai a acestui an, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Această creștere brută se datorează avansului de 10% înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate. S-au înregistrat scăderi de 0,7% la vânzările de produse nealimentare și de 0,3% la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun.
Seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut datorită avansului de 1,8% înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, a avansului de 0,4% la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun și a creșterii de 0,2% la vânzările de produse nealimentare.
Volumul cifrei de afaceri a crescut atât ca serie brută cu 2,8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,5% în iunie 2025, față de iunie 2024, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 5,5% și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 2,8%.
În perioada 1 ianuarie–30 iunie 2025, volumul cifrei de afaceri a crescut atât ca serie brută cu 2,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,4%, faţă de aceeași perioadă a anului trecut.
Volumul seriei brute a înregistrat o creştere datorată avansului vânzărilor de produse nealimentare cu 5,9% şi creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 2,2%. Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,2%.
Volumul cifrei de afaceri, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere datorată avansului vânzărilor de produse nealimentare cu 7%, dar și comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 1,1%. Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%.