Comerțul online a crescut cu 76% în primele nouă luni ale anului

Arthur Radulescu, CEO MerchantPro Sursa foto: Merchant Pro

Antreprenorii care au mizat pe online au avut cel mai mult de câștigat în ultimele 18 luni, ca urmare a schimbărilor survenite în comportamentul de consum al românilor, schimbare accelerată de pandemie. Astfel, numărul comenzilor în perioada ianuarie – septembrie 2021 a crescut cu 54% față de anul precedent, în timp ce în valoarea comenzilor plasate s-a întregistrat o creștere de 76% YOY, arată datele MerchantPro, platformă ce oferă soluții Saas pentru eCommerce.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine de pe platforma locală de eCommerce, cele mai active segmente de piață au fost fashion & accesorii, IT&electronice, sport și home&deco, unde creșterile au ajuns și până la 190%.

Cea mai dinamică lună din punct de vedere al comenzilor în primele 8 luni ale anului a fost luna mai. Pe domenii, în prima parte a anului, cele mai multe comenzi au înregistrat magazinele de pe segmenul home&deco, pictură și artă, bijuterii și artizanat, iar odată cu venirea verii au crescut comenzile pe segmentele sport, IT și electronice, fashion și accesorii, frumusețe și sănătate.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Dinamica din online, care nu s-a diminuat odată cu îndepărtarea de momentul declanșării pandemiei, ne confirmă că ne îndreptăm spre digitalizarea obiceiurilor de consum. Diferența o va face experiența consumatorului pe site, de la browsing, comandă și metode de plată diversificate și până la livrare, retur și politica de marketing. Consumatorii schimbă frecvent magazinele preferate dacă nu își găsesc produsele dorite, un preț corect, o livrare rapidă sau pur și simplu o experiență bună pe site. Tocmai de aceea diferența o fac soluțiile optimizate, armonizate cu nevoia consumatorului actual de a primi satisfacție maximă la fiecare achiziție”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Dinamică pozitivă pe aproape toate verticalele

Home&Deco, Electronice&Electrocasnice și Articole sportive, au fost vedetele acestui an. Față de anul precedent, cea mai mare creștere a fost înregistrată în valoarea și numărul comenzilor pe segmentul IT&Electronice, aproape o triplare (+194%) în valoarea comenzilor înregistrate, respectiv 159% creștere în numărul acestora, arată datele MerchantPro.

Comenzile pe segmentul de Home&Deco aproape s-au dublat față de 2020 (+95%), în timp ce valoarea comenzilor înregistrate a crescut cu 126%.

Sursa foto: Merchant Pro

Numărul comenzilor de articole sportive a crescut anul acesta cu 57%, în timp ce creșterea înregistrată la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul fashion & accesorii s-au înregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent menținut și la nivel de valoare a comenzilor.

Sursa foto: MerchantPro

Cea mai mare valoare a coșului mediu s-a înregistrat pe segmentul IT&Electronice, de 156 euro, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul Home&Deco a înregistrat o dinamică similară, cu creștere 15%, situându-se în perioada ianuarie -septembrie 2021 la 119 euro.

Sursa foto: MerchantPro

Pe domeniul Fashion&Accesorii se remarcă o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut însă o creștere de 18%, până la 82 euro.

Digitalizarea micilor afaceri

Pandemia a adus și trecerea în online și a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat și bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc într-un ritm mai lent într-un context normal. Mutarea a condus la cifre spectaculoase, la nivelul magazinelor de pe aceste segmente înregistrându-se chiar triplări în numărul și valoarea comenzilor.

„Asistăm la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru creșterea productivității și performanței micilor întreprinzători. În lunile următoare vom vedea creșteri accentuate ale vânzărilor online pe magazinele artizanilor, designerilor și creatorilor locali”, consideră Arthur Radulescu.

La nivel general, creșterea este susținută și continuă, nefiind influențată major de sezonalitate.

În perioadă iunie -august 2021, respectiv lunile de vară când de obicei există o scădere pe zona de e-commerce, la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro s-a înregistrat o creștere de 49% în numărul comenzilor year over year, respectiv o creștere de 66% în valoarea acestora.

Astfel, pe perioada verii, verticalele Fashion&Accesorii și Articole sportive au avut creșteri de 50%, respectiv 65% din perspectivă valorică. Vânzările de Bijuterii la magazinele din platforma MerchantPro au crescut cu 73%, în timp ce cifrele de pe Home&Deco s-au dublat.

„Afinitatea pentru cumpărăturile online s-a menținut în această vară, s-au înregistrat creșteri neașteptate pe cele mai multe domenii. Probabil că finalul de an, marcat de evenimentele de shopping cele mai importante și perioada cadourilor, va aduce creșteri și mai accentuate. Online-ul va rămâne superstar în retail și în următoarele luni”, completează Arthur Radulescu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: