BREAKING Comisia Europeană confirmă taxele vamale la importurile de mașini electrice din China / Taxele intră în vigoare joi

china, marci auto, masini chinezesti, fabrica masini, beijing, muncitori chinezi Photo 85868914 © Ognjen Stevanovic | Dreamstime.com

Comisia Europeană a confirmat că taxele vamale suplimentare de până la 35,3% pentru mașinile electrice fabricate în China vor continua conform planului și vor intra în mod definitiv în vigoare joi, în ciuda discuțiilor în curs cu China, transmit DPA și Euronews.

Taxele se vor aplica timp de cinci ani, în plus faţă de tarifele vamale standard de 10% aplicat de UE la maşinile importate.

Intrarea în vigoare era așteptată după votul neconcludent de la începutul acestei luni, în care statele membre nu au reușit să întrunească majoritatea necesară în favoarea sau împotriva măsurilor. Comisia a invocat competențele sale comerciale pentru a ieși din impas și a aproba taxele, care se adaugă la rata existentă de 10% și variază în funcție de marcă, după cum urmează:

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari
  • Tesla: 7,8%
  • BYD: 17
  • Geely: 18,8%
  • SAIC: 35,3%
  • Alți producători de vehicule electrice din China care au cooperat la anchetă, dar nu au fost eșantionați individual: 20,7%
  • Alți producători de vehicule electrice din China care nu au cooperat: 35.3%

Executivul european susține că tarifele suplimentare sunt necesare pentru a compensa efectele subvențiilor pe care Beijingul le injectează pe scară largă în sectorul EV național. Ajutorul financiar generos a permis producătorilor chinezi să își vândă mașinile la prețuri artificial mai mici în comparație cu concurenții lor europeni, atestă Comisia.

Ca urmare, vânzările de vehicule electrice ale întreprinderilor chineze în Europa au crescut într-un ritm extraordinar: cota lor de piață a sărit de la 1,9% în 2020 la 14,1% în al doilea trimestru din 2024, conform estimărilor Comisiei.

Bruxelles-ul a avertizat în repetate rânduri că, în lipsa unor măsuri ferme, producătorii de automobile din UE vor suferi pierderi nesustenabile și vor fi eliminați de pe piața profitabilă a mobilității nete zero, ceea ce va duce la închiderea fabricilor și la concedierea a mii de lucrători.

Industria auto a blocului comunitar se află deja în criză din cauza prețurilor ridicate la energie, a cererii scăzute din partea consumatorilor și a concurenței globale intense.

Între timp, Bruxellesul va continua negocierile cu Beijingul în încercarea de a obține un acord privind prețurile minime care să înlocuiască tarifele. Cu toate acestea, această soluție, susținută de Germania, este extrem de complexă și ar fi dificil de pus în aplicare pe teren.

Comisia Europeană a anunţat tarifele vamale suplimentare după o investigaţie în care a acuzat Beijingul că subvenţionează producătorii interni de vehicule electrice (EV) şi distorsionează astfel piaţa UE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.