Comisia Europeană vrea să impună o taxă minimă de poluare pentru avioane, la nivelul UE

avion-cabina-e1612788448334

Comisia Europeană a redactat un proiect pentru impunerea unei taxe minime de poluare pentru avioane, în condiţiile în care vrea să respecte obiective mai ambiţioase pentru combaterea schimbărilor climatice, potrivit documentelor văzute de Reuters și citate de news.ro.

Executivul UE lucrează la reformarea taxării energiei în UE, în cadrul unui pachet de măsuri pe care le va propune pe 14 iulie, pentru respectarea unei ţinte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, faţă de nivelurile din 1990.

Un proiect al propunerii fiscale a Comisiei vizează aviaţia, care scapă de taxele UE pe combustibil.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Această scutire ”nu este coerentă cu provocările şi politicile climatice actuale”, se menţionează în document, care adăugă că normele fiscale ale UE promovează combustibilii fosili peste sursele de energie ecologică şi au nevoie de rescriere pentru a susţine obiectivele climatice ale blocului european.

Propunerea ar impune un nivel minim de impozitare la nivelul UE pentru produsele energetice furnizate drept combustibili pentru aeronavele care efectuează zboruri în UE.

Din 2023, rata minimă de impozitare pentru combustibilul pentru aviaţie ar începe de la zero şi va creşte treptat pe o perioadă de 10 ani, până la impunerea unei taxe complete.

Proiectul nu menţionează care va fi nivelul final al taxei.

Combustibilii durabili, inclusiv hidrogenul regenerabil şi biocombustibilii avansaţi, nu ar fi supuşi taxelor minime ale UE în perioada respectivă de 10 ani.

Comisia a refuzat să comenteze proiectul de propunere, care ar putea fi modificat înainte de publicare.

Introducerea propunerilor ar putea fi dificilă din punct de vedere politic. Modificările cotelor de impozitare din UE necesită aprobarea unanimă din partea celor 27 de ţări din UE, ceea ce înseamnă că un singur stat le-ar putea respinge prin veto.

Ţările UE sunt responsabile de stabilirea impozitelor naţionale, dar Bruxelles-ul poate stabili cote minime la nivel european.

Taxele se vor baza pe conţinutul energetic al combustibilului şi pe performanţa de mediu, ceea ce înseamnă că combustibilii poluanţi ar deveni mai scumpi.

Scopul este de a încuraja companiile aeriene să înceapă trecerea la combustibili durabili, cum ar fi e-kerosenul, pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră.

Utilizarea unor astfel de combustibili a fost îngreunată de costurile ridicate şi reprezintă mai puţin de 1% din consumul de combustibil european pentru avioane.

De asemenea, Bruxelles-ul este de aşteptat ca luna viitoare să propună cerinţe pentru companiile aeriene de a utiliza o cotă minimă de combustibili durabili, pentru a stimula cererea pentru aceştia.

Cota minimă de impozitare a UE nu se va aplica zborurilor destinate exclusiv mărfurilor sau ”zborurilor de agrement” şi ”aviaţiei de afaceri”.

Aceasta ar putea include utilizarea recreativă a unei aeronave sau a unei companii care utilizează un avion, nu pentru închiriere publică, pentru a-şi desfăşura activitatea.

Statele membre ar putea alege să taxeze combustibilul acestor zboruri la nivel naţional. Proiectul de propunere ar introduce, de asemenea, cote minime de impozitare pentru combustibilii poluanţi utilizaţi pentru navigaţia pe apă, pescuit şi transportul de mărfuri în UE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: