Compania americană de software Databricks, care îi are printre fondatori pe antreprenorii români Ion Stoica și Matei Zaharia, a anunțat săptămâna trecută închiderea unei runde de finanțare din Seria J, prin care a atras 15 miliarde de dolari.
Investitorul existent QIA, fondul suveran de investiții al statului Qatar, împreună cu noi investitori, inclusiv Temasek și entități administrate de Macquarie Capital, au participat la runda de finanțare. În plus, Meta s-a alăturat în calitate de nou investitor strategic.
În urma acestei runde de finanțare, compania este evaluată la 62 de miliarde de dolari.
Databricks intenționează să investească acest capital în noi produse AI, achiziții și extinderea operațiunilor sale internaționale de introducere pe piață. De asemenea, se preconizează că acest capital va fi utilizat pentru a oferi lichidități actualilor și foștilor angajați și pentru plata impozitelor aferente.
Pe lângă obținerea finanțării de capital de 10 miliarde de dolari de la unii dintre cei mai cunoscuți investitori, Databricks a încheiat o facilitate de credit de 5,25 miliarde de dolari condusă de JPMorgan Chase alături de Barclays, Citi, Goldman Sachs și Morgan Stanley, cu participarea altor instituții financiare de top și a unor manageri de active alternative. Facilitatea de credit include un revolver nefinanțat de 2,5 miliarde de dolari și un împrumut la termen de 2,75 miliarde de dolari.
„Am primit un interes copleșitor pentru această rundă atât din partea investitorilor noi și existenți, cât și din partea partenerilor strategici care cred în viziunea noastră și în impactul asupra pieței. Acești parteneri se concentrează pe succesul pe termen lung al Databricks și pe creșterea rapidă a bazei noastre de clienți”, a declarat Ali Ghodsi, co-fondator și CEO al Databricks. „Organizațiile își modernizează infrastructura de date și AI deoarece recunosc potențialul imens al AI generativ. Inteligența datelor este esențială atât pentru deblocarea acestui potențial, cât și pentru a ajuta întreprinderile să își atingă obiectivele de afaceri.”
Databricks Data Intelligence Platform democratizează accesul la date și inteligență artificială, facilitând organizațiilor valorificarea puterii datelor lor pentru aplicații de analiză, machine learning și inteligență artificială. Construită pe o bază open source, platforma permite organizațiilor să conducă inovația pentru a crește veniturile, a reduce costurile și a reduce riscurile. Clienții folosesc Platforma de Inteligență a Datelor pentru a găsi și trata mai devreme bolile și cancerul, pentru a identifica noi modalități de combatere a schimbărilor climatice, pentru a detecta fraudele financiare, pentru a dezvolta mai rapid produse farmaceutice, pentru a reduce timpul de intervenție în domeniul sănătății mintale, pentru a diminua inegalitățile financiare locale și multe altele.
„Suntem încântați să ne aprofundăm angajamentul față de Databricks prin această investiție subsecventă, subliniind convingerea noastră puternică în conducerea și poziționarea strategică a companiei”, a declarat Mohammed Saif Al-Sowaidi, CEO al QIA. „La QIA, ne extindem expunerea în ecosistemul IA și credem că Databricks a devenit platforma lider în cadrul spațiului software de infrastructură IA.”
Databricks a fost înființată în 2013, de Ali Ghodsi (CEO), Matei Zaharia, Reynold Xin, Ion Stoica, Patrick Wendell, Andy Konwinski, Arsalan Tavakoli-Shiraji, iar sediul central al companiei este la San Francisco.
În lista anuală Disruptor 50 a CNBC, clasament care evidențiază companiile private ce aduc schimbări importante în domeniu, pe măsură ce IA conduce noi modele de afaceri dincolo de era inovației mai bune, mai rapide și mai ieftine, Databricks ocupa anul trecut în luna mai locul 5, într-o urcare spectaculoasă de pe locul 31 ocupat în anul precedent. De menționat că pe primul loc în topul companiilor inovatoare întocmit de televiziunea americană de business se afla, pentru al doilea an la rând, OpenAI.
Citește și: