Packeta România, platformă digitală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, compania-mamă a grupului de logistică și tehnologie ceh Zásilkovna, anunță că vrea să continue investiții planificate în infrastructură logistică, inclusiv extinderea depozitului din Oradea. Compania își dorește să consolideze rețeaua de puncte pick-up, să optimizeze logistica și să crească livrările transfrontaliere în 2025, potrivit unui comunicat de presă.
„Piețele de eCommerce și logistică evoluează rapid, iar pentru a răspunde nevoilor în creștere ale consumatorilor și partenerilor, vom continua investițiile în infrastructură și tehnologii care să eficientizeze livrările. În 2025, ne concentrăm pe consolidarea rețelei de puncte pick-up, optimizarea proceselor logistice și dezvoltarea livrărilor internaționale, toate acestea pentru a oferi o experiență mai accesibilă, rapidă și eficientă”, a declarat Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România.
Packeta România a înregistrat anul trecut o creștere de 19% a cifrei de afaceri și a ajuns la 26 milioane de euro, iar pentru anul 2025 compania estimează o creștere de 25%.
În anul 2024, Packeta România a extins rețeaua de puncte pick-up la 1.031 de puncte proprii, dintr-un total de peste 6.100 de puncte pick-up și colectare dezvoltate împreună cu partenerii locali.
Compania spune că va continua și în anul 2025 să investească în consolidarea rețelei și să relocheze punctele din zone cu cerere redusă spre cele cu potențial ridicat.
De asemenea, compania își dorește să încheie noi parteneriate care să îmbunătățească acoperirea națională.
„Packeta Group își propune să consolideze rețeaua de livrare în piețele emergente din Europa Centrală și de Est, aliniindu-se la strategia de creștere regională. Prioritizăm diversificarea opțiunilor de livrare și dezvoltarea parteneriatelor strategice care să permită timpi mai scurți de transport și o experiență superioară pentru clienți. Packeta România continuă să funcționeze ca un HUB regional pentru țările vecine, Bulgaria și Grecia, susținând fluxurile operaționale transfrontaliere”, a adăugat Alexandr Jeleascov.
Investiții în logistică și eficiență operațională
În prezent, Packeta România operează două depozite, în București și Oradea, iar în anul 2025, compania a planificat extinderea depozitului din Oradea, ca răspuns la creșterea volumului de colete.
Totodată, integrarea României în spațiul Schengen va facilita optimizarea transportului internațional și va susține expansiunea livrărilor către piețele din Bulgaria, Grecia și Ungaria.
De asemenea, compania va continua să dezvolte soluții digitale pentru eficientizarea livrărilor și metodelor de plată.
Pentru 2025, compania estimează o creștere de 25% a livrărilor cross-border, accelerată de dezvoltarea piețelor din Bulgaria, Grecia și Ungaria.
Provocări și tendințe pentru 2025
Packeta România estimează că printre principalele provocări ale pieței de eCommerce și curierat în 2025 se vor număra creșterea costurilor operaționale, impactul prețurilor ridicate la combustibili și gestionarea fluxurilor mari de comenzi în perioadele de vârf, precum Black Friday.
Dat fiind contextul, compania își propune să investească în automatizarea proceselor logistice, optimizarea rutelor de livrare și consolidarea rețelei de puncte de colectare PUDO (Pick-up, Drop-off).
Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group și este prezentă pe piața din România încă din anul 2017.
Compania are peste 184.000 de rețele de puncte pick-up partenere în Europa și peste 9.000 de lockere Z-BOX.