McDonald’s a suferit prima scădere globală a vânzărilor din 2020, deoarece consumatorii din întreaga lume sunt afectați de costul mai mare al burgerilor, cartofilor prăjiți și băuturilor răcoritoare, scrie Financial Times.
Vânzările clanțului fast-food au scăzut cu 1% în trimestrul al doilea din 2024, comparativ cu perioada similară a anului trecut, scăzând atât în locațiile internaționale, cât și în baza McDonald’s din SUA.
Directorul general al companiei, Chris Kempczinski, a declarat că oamenii au fost “mai exigenți în ceea ce privește cheltuielile lor”, în timp ce a publicat rezultatele luni. În timp ce veniturile trimestriale de 6,49 miliarde de dolari au rămas aproximativ neschimbate față de anul trecut, profitul net a scăzut cu 12%, la 2,02 miliarde de dolari, ratând așteptările Wall Street.
Grupul american este ultimul care a raportat o scădere a cererii, alimentând îngrijorările că, după ce ani de zile a contribuit la susținerea celei mai mari economii a lumii de la pandemie încoace, puterea consumatorilor a atins apogeul.
Prețul unei mese la restaurant a crescut în ultimii ani, un indice american al alimentelor consumate în afara casei crescând cu 30% de la jumătatea anului 2019. În același timp, gospodăriile și-au epuizat care erau pline de bani în lunile de după închiderea pandemică au început să se retragă.
McDonald’s, care atrage uneori clienții care fac comerț cu mâncarea sa relativ accesibilă, a crescut, de asemenea, prețurile. Joe Erlinger, președintele McDonald’s SUA, a declarat într-o scrisoare deschisă în luna mai că costul mediu al unui Big Mac Meal a crescut cu 27% din 2019, ajungând la 9,29 USD în SUA, deși a afirmat că costul multor articole din meniu a fost depășit de inflație.
Compania și concurenții săi oferă acum reduceri pentru a atrage din nou clienții. O ofertă de 5 dolari pentru un sandviș, nuggets de pui, cartofi prăjiți și o băutură pe care McDonald’s a lansat-o în SUA la sfârșitul lunii trecute a stimulat traficul, potrivit Placer.ai, care urmărește datele de localizare de pe dispozitivele mobile.
McDonald’s are mai mult de 40.000 de restaurante în peste 100 de țări. Aproximativ 41% din veniturile sale de 25,5 miliarde de dolari de anul trecut au provenit din SUA.
Cu toate acestea, scăderea numărului de clienți a provocat o scădere de 0,7% a vânzărilor din SUA în al doilea trimestru.
Vânzările internaționale au scăzut cu mai mult de 1%. Compania a avertizat recent că războiul din Gaza a afectat afacerile sale în unele țări din Orientul Mijlociu, precum și în Indonezia și Malaezia. De asemenea, vânzările au fost mai mici în China și Franța.
Scăderea globală a vânzărilor comparabile, care cuprinde magazinele deținute de companie și cele francizate deschise de cel puțin 13 luni, marchează prima scădere din ultimul trimestru al anului 2020.