Compania Tesla nu mai este liderul vânzărilor de mașini electrice din întreaga lume/ Rivalul chinez BYD a avut cele mai mari vânzări de vehicule electrice în ultimul trimestru din 2023

BYD Sursa foto: Facebook/BYD Global

Tesla și-a pierdut locul de cel mai bine vândut producător de vehicule electrice din lume în favoarea grupului chinez BYD, după ce nu a reușit să livreze mai multe mașini în ultimele trei luni din 2023, de care avea nevoie pentru a-și păstra statutul.

Tesla lui Elon Musk a livrat 484.500 de mașini în trimestrul al patrulea, mai mult decât cele 483.000 anticipate de analiștii chestionați de Bloomberg. Compania cu sediul în Austin, Texas, a livrat un total de 1,81 milioane de vehicule în 2023, depășindu-și obiectivul anual.

În pofida faptului că a depășit așteptările privind livrările, Tesla a fost devansată de BYD, care a vândut 526.400 de vehicule în aceeași perioadă, depășind pentru prima dată producătorul american, scrie Financial Times.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

BYD a devenit noul nr. 1 în domeniul vehiculelor electrice, impulsionat în principal de gama sa mult mai largă de modele mai ieftine în China, arată și Bloomberg.

În timp ce Tesla, cu sediul în Austin, și-a depășit obiectivul de a livra 1,8 milioane de vehicule pentru anul în curs, constructorul auto a fost departe de un scenariu ascendent pe care Musk l-a promovat în urmă cu 12 luni. După ce directorul general a declarat analiștilor că firma are potențialul de a produce 2 milioane de mașini, o serie de reduceri de prețuri nu a reușit să alimenteze o cerere suficientă pentru a susține o producție atât de mare.

Acțiunile Tesla au crescut cu aproximativ 1% înainte de începerea tranzacțiilor obișnuite marți la New York. Acțiunile au urcat cu 102% anul trecut, revenind de la o pierdere record în 2022 legată de preluarea de către Musk a Twitter, compania de social media cunoscută acum sub numele de X.

Schimbarea clasamentului vânzărilor de vehicule electrice reflectă influența tot mai mare a Chinei în industria auto globală. După ce a depășit SUA, Coreea de Sud și Germania în ultimii ani, China ar putea depăși Japonia ca cel mai mare exportator de autoturisme din lume în 2023.

Tesla generează mai multe venituri și profituri decât BYD, deoarece vinde vehicule cu prețuri mult mai mari și se bazează pe doar două modele pentru cea mai mare parte a vânzărilor sale. Vehiculul utilitar sport Model Y și sedanul Model 3 au reprezentat 95% din livrări în trimestrul al patrulea.

Musk a extins gama Tesla la sfârșitul anului trecut, începând vânzările Cybertruck cu ani de întârziere. Compania nu a detaliat câte dintre pickup-urile îmbrăcate în oțel inoxidabil a produs și a livrat înainte de sfârșitul anului.

Lansarea Cybertruck a marcat intrarea Tesla pe piața extrem de competitivă a camioanelor din SUA. Musk a avertizat că ar putea dura între 12 și 18 luni pentru ca firma să ajungă la producția de volum și să genereze un flux de numerar pozitiv cu acest vehicul, care este dificil de construit și plin de tehnologii noi.

Deși Tesla nu prezintă vânzările trimestriale de vehicule în funcție de regiune, SUA și China sunt cele mai mari piețe ale sale. Compania produce Model S, X, 3 și Y în Fremont, California, iar Model 3 și Y în Shanghai. De asemenea, produce Modelul Y la fabricile sale din Austin și din afara Berlinului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: