Companie de transporturi daneză, cu activitate pe plan local: Cu o rețea feroviară performantă, România ar putea atrage investiții de miliarde de euro

grup feroviar roman locomotiva tren marfa Sursa Foto: clubferoviar.ro

România devine un pol tot mai important pentru transportul intermodal de mărfuri, în ciuda infrastructurii locale, datorită costurilor scăzute și posibilității de a reduce impactul asupra mediului, transmite DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport de mărfuri din Europa. Cererea pentru transport intermodal a crescut cu 50% în prima jumătate din an comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, cu un interes predominant din domeniile retail, industrial și chimicale, conform datelor DSV.

Deși cererea pentru transportul intermodal (feroviar + rutier) este la cel mai ridicat nivel din ultimii ani, potențialul de creștere pe acest tip de transport este limitat de infrastructura feroviară deficitară din țară, spun reprezentanții transportatorului.

“Interesul companiilor pentru transportarea mărfurilor pe rute feroviare și rutiere este la cel mai mare nivel din ultimii 10 ani, transportul intermodal fiind preferat în special pentru mărfuri voluminoase și din categoria ADR. Iar acest interes crescut pentru intermodal este înregistrat chiar dacă nu există o rețea feroviară puternică în România. Cea mai intensă activitate pe transport intermodal este în nodul Curtici, Arad, fiind și cel mai mare nod intermodal din Europa de Est, care este atractiv pentru investitori. Dar Curtici este doar o mică parte din potențialul infinit pe care l-ar avea România privind transportul feroviar. Dacă infrastructura feroviară ar fi modernizată, țara noastră ar putea atrage investiții de milioane sau chiar miliarde de euro”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Pe fondul cererii crescute, între lunile ianuarie și iunie 2023, DSV Road a transportat 219.000 de tone de marfă prin transport combinat feroviar și rutier, în special pentru companii din domeniile retail, industrial și chimicale. Astfel, transportul intermodal este pe locul doi în topul celor mai solicitate servicii de transport în cadrul companiei, după transportul de tip grupaj.

Transportul intermodal este ales de companiile din România pentru disponibilitatea capacității stabile de transport, pentru costurile mai puțin fluctuante comparativ cu cele de transport rutier, pentru capacitatea utilă de încărcare mărită si, în mod special, pentru impactul redus asupra mediului înconjurător.

„Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru transportul intermodal în România în viitorul apropiat. Alegerea acestui tip de transport se bazează pe capacitatea de încărcare extinsă și impactul redus asupra mediului în comparație cu transportul rutier de mărfuri. În consecință, transportul intermodal este o soluție ideală pentru promovarea transportului verde. Companiile caută tot mai mult soluții sustenabile pentru a obține certificări de reducere a emisiilor de carbon, ca parte a strategiei lor ESG și din motive comerciale, iar noi, la DSV Road, avem responsabilitatea de a încuraja și de a facilita reducerea impactului asupra mediului și atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale clienților”, declară Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador.

La nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de 1 miliard de coroane daneze (peste 134 milioane euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România. Compania are ca obiectiv reducerea cu până la 40% a cantității de emisii de carbon până în 2030, inclusiv în România.

România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road transmite că se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

 

Sursa Foto: clubferoviar.ro

Comentarii

  1. Rețeaua feroviară din România e la pământ… despre ce vorbim ? Performanță? În România? Mi-am pierdut speranța. Până acum 3 ani mai credeam…acum numai…gata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *