Companiile aeriene low-cost din Europa se pregătesc să reintre în Ucraina imediat ce va fi semnat un acord de pace care să permită redeschiderea aeroporturilor pentru călători, iar acestea anticipează un boom atât din turismul de „catastrofă”, cât și din revenirea oamenilor în țară, potrivit Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Wizz Air a declarat că intenționează să aibă 15 aeronave bazate în țară în termen de doi ani de la un acord de pace, număr care va crește la 50 în șapte ani, în timp ce Ryanair a spus că ar putea relansa serviciile în decurs de două săptămâni de la orice acord.

„Ne-am planificat acest lucru, imediat ce spațiul aerian se va deschide vom fi foarte rapizi în a ne reîntoarce acolo. Redeschiderea ar fi o oportunitate semnificativă pentru noi”, spune directorul general al Wizz Air, József Váradi.

Pe lângă un val de ucraineni care se întorc și lucrări semnificative de reconstrucție, Váradi a prognozat un val de „turism de catastrofă” în țară, în care călătorii vizitează zone afectate de dezastre provocate de om sau naturale

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

 „Când a căzut Zidul Berlinului, milioane de oameni au mers acolo să-l vadă”, a spus el.

Wizz, cu sediul în Ungaria, a fost cea mai mare companie aeriană non-ucraineană care opera în țară înainte ca invazia Moscovei din 2022 să forțeze companiile aeriene internaționale să își înceteze operațiunile. Aproape 15 milioane de pasageri au zburat către Ucraina în 2019, apogeul traficului aerian înainte de pandemie. Aproximativ 10,8 milioane de persoane au zburat în 2021, anul dinaintea invaziei Rusiei, potrivit datelor furnizate de firma de consultanță în aviație Cirium.

Directorii Ryanair au vizitat aeroporturi din Ucraina cu un plan de a crește numărul de pasageri la 4 milioane. Înainte ca aeroporturile ucrainene să se închidă, compania transporta aproximativ 1,5 milioane de persoane pe an către Kiev, Liov și Odesa.

EasyJet, care anterior nu zbura către Ucraina, explorează de asemenea deschiderea unor rute acolo. Directorul general Kenton Jarvis a spus că țara promite să devină „cel mai mare proiect de construcții din Europa”, în timp ce oamenii „vor dori să se întoarcă acasă când acasă va fi sigur”.

„Este o parte lipsă a Europei în acest moment. Din punct de vedere operațional, controlul traficului aerian poate fi pornit destul de rapid, totul ține de starea aeroporturilor și a pistelor, și de asigurarea faptului că terminalul și pistele funcționează la cele mai înalte standarde de siguranță”, a spus el.

Spre deosebire de Wizz și Ryanair, aceasta nu intenționează să aibă aeronave bazate în Ucraina pe termen scurt.

Agenția de Siguranță a Aviației a UE recomandă în prezent companiilor aeriene să nu călătorească peste spațiul aerian ucrainean sau să aterizeze în țară.

„Spațiul aerian și infrastructura critică, inclusiv aeroporturile, sunt expuse activităților militare care generează riscuri de siguranță pentru aeronavele civile. În special, există riscul atât al țintirii intenționate, cât și al identificării greșite a aeronavelor civile”, avertizează aceasta.

În 2014, un zbor Malaysia Airlines MH17 a fost doborât în timp ce survola estul Ucrainei.

Datele de la Cirium arată că o singură companie aeriană, transportatorul low-cost rus Smartavia, a înregistrat zboruri în țară în ultimii doi ani.