Un grup care reprezintă companiile aeriene din întreaga lume a cerut Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (ICAO), o agenţie din subordinea ONU, să majoreze vârsta de pensionare a piloţilor comerciali până la 67 de ani, de la 65 de ani, susţinând că, la nivel mondial, cererea de călătorii cu avionul depăşeşte oferta de piloţi, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO) va analiza această propunere, care a fost criticată de principalele sindicate ale piloţilor americane, cu prilejul adunării sale generale, care va avea loc în data de 23 septembrie.

Regulile internaţionale interzic piloţilor cu vârsta de peste 65 de ani să zboare pe rutele internaţionale, şi multe ţări, inclusiv SUA, aplică aceeaşi regulă şi pe rutele interne.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), un organism care reprezintă aproximativ 350 de companii aeriene, spune că majorarea vârstei de pensionare cu doi ani este un pas “prudent dar rezonabil şi care este compatibil cu siguranţa”.

În continuare vor trebui să fie cel puţin doi piloţi în cabina de pilotaj la fiecare zbor, dintre care unul cu vârsta de până la 65 de ani, dacă celălalt pilot va avea o vârstă mai mare decât acest prag, a precizat IATA într-un document de lucru publicat pe site-ul ICAO.

În anul 2006, ICAO a majorat vârsta de pensionare a piloţilor de la 60, până la 65 de ani.

Principalele sindicate ale piloţilor din SUA s-au opus majorării vârstei de pensionare pe baza îngrijorărilor cu privire la siguranţă. Nu există suficiente date disponibile pentru a evalua în mod adecvat riscurile majorării vârstei de pensionare, a declarat purtătorul de cuvânt de la Allied Pilots Association (APA), Dennis Tajer, care este şi pilot pentru compania American Airlines. “Nu vrem să ne jucăm cu siguranţa în acest fel”, a spus Tajer.

În 2023, sindicatele piloţilor americani s-au opus, cu succes, unei iniţiative sprijinite de transportatorii aerieni americani pentru a convinge Congresul să majoreze vârstei de pensionare a piloţilor, de la 65 la 67 de ani. Însă luna trecută un grup de congresmeni americani din ambele partide au cerut administraţiei Trump să sprijine eforturile internaţionale vizând majorarea vârstei de pensionare a piloţilor.