Crevedia Retail Park s-a deschis în Dâmbovița, după o investiție anunțată la 15 milioane de euro, conform dezvoltatorului REPACO Capital. Centrul comercial de tip „strip mall” are o suprafața totală închiriabilă de 11.400 mp, iar printre chiriași se numără branduri ca JYSK, New Yorker, Sinsay sau Pepco.
Demarată la 1 martie 2024, construcția și amenajarea Crevedia Retail Park a fost finalizată în circa nouă luni de la începerea construcției, respectiv 11 luni de la primirea autorizației de construcție, iar în prezent asigură peste 250 de locuri de muncă.
REPACO spune că se așteaptă la zeci de mii de vizitatori pe lună, de-a lungul anului 2025. Estimarea are în vedere potențialul unei clientele de cel puțin 70.000 de locuitori pentru comercianții care au închiriat spații în Crevedia Retail Park, dintr-o arie situată în imediata apropiere a nord-vestului Bucureștiului, întinsă în județele Ilfov (IF) și Dâmbovița (DB), în care s-a înregistrat o creștere de populație consistentă, în ultimii ani.
Astfel, populația din Crevedia (DB) a crescut cu 13%, iar cea din Mogoșoaia (IF) a urcat cu 28%, la recensământul din 2021, față de cel din 2011. În plus, Ilfovul este județul cu cea mai mică medie de vârstă din țară (38,6 ani, față de 42,5 ani – media națională), odată cu mutarea în localitățile limitrofe Bucureștiului a mii de oameni, între care numeroase familii cu copii.
Crevedia Retail Park este amplasat pe Șoseaua București-Târgoviște nr. 232-2A, la granița dintre județele Ilfov și Dâmbovița, oferind o varietate de opțiuni de shopping, din partea a 18 retaileri români și internaționali, care au închiriat spații comerciale. Retail park-ul are la dispoziție 33 de locuri de parcare.
Printre chiriașii Crevedia Retail Park se numără un supermarket de 1.800 mp (Annabella) și alte magazine specializate în comerțul de: încălțăminte (CCC și Deichmann); cosmetice, îngrijirea sănătății și farmacie (DM, Dr Max); îmbrăcăminte (New Yorker, Sinsay); jucării (Noriel); mobilier (JYSK); produse diverse, de la vestimentație până la obiecte casnice și decorațiuni (KiK, Pepco, TEDi).
Acestora li se adaugă un restaurant de tip drive-in, deschis de lanțul de fast-food finlandez Hesburger (cu o cifră de afaceri de 458 de milioane de euro, în 2023) și o sală de fitness Stay Fit Gym (având o rețea de săli în peste 20 de județe).
„Premisa de la care am demarat proiectul Crevedia Retail Park – aceea că există încă localități de mai mici dimensiuni decât marile municipii, în mai multe zone din România, unde nevoia de centre comerciale moderne nu este acoperită – s-a dovedit întemeiată. Interesul retailerilor s-a văzut încă dinainte de a turna fundația centrului comercial, prin închirierea a 100% din suprafața disponibilă, și am convingerea că interesul cumpărătorilor va fi la fel de mare. În 2025 vom anunța finalizarea unor proiecte similare, aflate momentan în diferite faze de implementare”, a declarat Liviu Arnăutu, Partener și membru al board-ului GELD Capital Management, compania care deține REPACO Capital.
Crevedia Retail Park este cel mai amplu proiect de dezvoltare imobiliară la care au participat, până în prezent, REPACO Capital, firmă deținută de GELD Capital Management și Muntenia Engineering & Construction, în parteneriat cu Weststar Real Estate, una dintre companiile de investiții imobiliare ale International Alexander Holding (IAH), deținută de familia Apreutese. Consultanța pentru proiect a fost oferită de CEE Estate.
De asemenea, familia Apreutese a finalizat faza de construcție a depozitelor logistice de clasa A, în Arad și Timișoara. Recent, compania a demarat și un proiect rezidențial de 6 blocuri în nordul Bucureștiului.
REPACO Capital în derulare alte proiecte de dezvoltare imobiliară a unor parcuri de retail: două aflate în faza de construcție, la Curtea de Argeș (6.100 mp) și Breaza (3.100 mp), iar alte două aflate în procesul de autorizare, la Timișoara (4.500 mp) și Brașov (5.500 mp).