Concurență pe piața mașinilor electrice ieftine: Stellantis lucrează la un Fiat Panda care să se bată cu Dacia Spring

Panda Sursa foto: Fiat

Grupul auto franco-italian Stellantis NV intenţionează să adauge un al doilea vehicul electric cu preţ redus la gama sa de modele, în ideea de a concura cu Renault SA şi constructorii chinezi, pe măsură ce consumatori caută vehicule electrice mai accesibile, transmite Bloomberg, citată de Agerpres.

Noul vehicule electric, un model inspirat din Fiat Panda, ar urma să coste mai puţin de 25.000 de euro şi ar urma să fie dezvăluit în luna iulie 2024 pentru a concura cu Dacia Spring, a declarat directorul mărcii Fiat, Olivier Francois.

Dacia Spring e produsă în China, în ciuda faptului că utilizează marca producătorului din România.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

“Există o nevoie reală pentru mai multe vehicule electrice accesibile”, a spus Olivier Francois într-un interviu pentru Bloomberg.

De asemenea, Stellantis, grupul care deţine Fiat, are de gând să înceapă să vândă şi un vehicul electric marca Citroen cu un preţ de sub 25.000 de euro la începutul anului următor. Noul model, un e-C3, va fi produs în Slovacia pentru a ţine costurile sub control şi a putea concura mai bine cu Dacia Spring care este asamblat în China precum şi cu noul model complet electric made-in-France Renault 5.

Planurile Stellantis vin într-un context în care producătorii auto se luptă să îşi păstreze cumpărătorii de modele de masă, a căror putere de cumpărare a fost afectată de inflaţie. În plus, odată cu intrarea constructorilor chinezi pe piaţa din Europa, presiunile pentru a oferi vehicule electrice accesibile s-au intensificat. Fiat intenţionează de asemenea să reintroducă cel mai popular produs al său, modelul 500 electric, pe piaţa din SUA, cea mai mare sursă de profituri pentru Stellantis.

Pentru noul Panda electric, “este foarte probabil că vor fi sinergii” cu platforma utilizată de noul Citroen e-C3, a apreciat Olivier Francois.

Grupul Stellantis, al patrulea producător auto mondial, are 14 mărci în portofoliul său, printre care Peugeot, Jeep, Ram, Fiat şi Opel. Anul trecut, grupul a realizat un profit net record de 13,354 miliarde de euro, potrivit Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: