Reprezentanții gigantului auto german Continental confirmă că fac disponibilizări în România, după cum a anunțat în exclusivitate Economedia AICI. Aceștia au transmis și cifre: este vorba despre aproximativ 870 de locuri de muncă. Continental are în România în jur de 19.000 de angajați, potrivit companiei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conform unui răspuns transmis la solicitarea Economedia, reprezentanții Continental spun că aceste măsuri vor afecta aproximativ 640 de locuri de muncă din locațiile sectorului de activitate Automotive din România. De asemenea “aceste măsuri de optimizare vor afecta aproximativ 230 de locuri de muncă din cadrul fabricii ContiTech Original Equipment Solutions (OESL) din Timișoara”.
Economedia a întrebat și în ce condiții se fac aceste disponibilizări și ce măsuri compensatorii vor primi angajații.
“Continental rămâne angajată în sprijinirea angajaților afectați, pentru a găsi soluții pe piața de muncă internă și externă, prin colaborare activă cu partenerii sociali în vederea identificării unor soluții individuale. Vom oferi salarii compensatorii pentru a sprijini angajații afectați în perioada de tranziție”, a transmis compania.
În ceea ce privește motivele care au dus la aceste măsuri, reprezentanții firmei vorbesc despre contextul global de piață.
“Continental își consolidează competitivitatea în sectorul de activitate Automotive din România, într-un context de piață plin de provocări pentru industria auto, care se află în plină transformare – cea mai mare din istoria sa. Continental își consolidează competitivitatea în aria de activitate Original Equipment Solutions (OESL) din cadrul sectorului de grup ContiTech din România, într-un context de piață plin de provocări pentru industria auto, care se află în plină transformare – cea mai mare din istoria sa. Măsurile luate au ca scop adaptarea capacităților la cerințele în schimbare ale clienților și creșterea eficienței în locațiile afectate“, au subliniat reprezentanții Continental.
În aprilie, gigantul auto german Continental AG, prezent și în România cu mai multe unități de producție și mii de angajați, a anunțat că separă divizia ContiTech, specializată în cauciuc și materiale plastice, pregătind astfel compania să devină un producător exclusiv de anvelope, după desprinderea planificată a segmentului auto.
În acest context, am întrebat dacă măsurile din România au legătură cu restructurările globale și vânzarea ContiTech.
“Continental își consolidează competitivitatea în sectorul de activitate Automotive din România, într-un context de piață plin de provocări pentru industria auto, care se află în plină transformare – cea mai mare din istoria sa. Măsurile luate au ca scop adaptarea capacităților la cerințele în schimbare ale clienților și creșterea eficienței în locațiile afectate. Măsurile planificate la ContiTech, aria de afaceri Original Equipment Solutions (OESL) au ca scop adaptarea capacităților la cerințele în schimbare ale clienților și creșterea eficienței în locațiile afectate”, se arată în răspunsul companiei.
În ceea ce privește alte posibile planuri de acest fel, reprezentanții Continental au transmis că nu pot oferi detalii cu privire la cifre financiare și previziuni la nivel de țară.
Continental deţine în România cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București.
În România, sectorul de activitate Automotive al grupului Continental este prezent în Braşov, Iaşi, Sibiu şi Timişoara. Gigantul are o uzină ContiTech la Timișoara, deschisă în 2002, unde se lucrează cu cauciuc și aliaje de aluminiu.
Conform datelor transmise de companie, Continental are în România aproximativ 19.000 de angajați: aproximativ 13.000 lucrează în sectorul de activitate Automotive, aproximativ 3.000 în sectorul de activitate Anvelope, iar aproximativ 2.700 în sectorul de activitate ContiTech (dintre care 2.100 în OESL). Cifrele sunt cele complete, care acoperă toate reducerile.