Gigantul auto german Continental AG, prezent și în România cu mai multe unități de producție și mii de angajați, separă divizia ContiTech, specializată în cauciuc și materiale plastice, și probabil o va vinde, transmite Reuters.
Decizia marchează o etapă majoră de restructurare pentru unul dintre cei mai mari furnizori auto din lume. Planul grupului este de a se concentra exclusiv pe producția de anvelope, proces care se va finaliza până în 2026.
În România, compania are peste șapte centre, inclusiv o uzină ContiTech la Timișoara, deschisă în 2002, unde se lucrează cu cauciuc și aliaje de aluminiu.
Conducerea susține că unitățile specializate pot răspunde mai eficient provocărilor unei piețe tot mai instabile. Restructurarea vine în contextul scăderii producției auto și al tensiunilor comerciale globale.
În prezent, Continental derulează deja procedură de separare (spin-off) a sectorului Automotive, pe care îl va lista la Bursa de Valori din Frankfurt, dar și vânzarea zonei de afaceri OESL (Original Equipment Solutions).
Continental şi-a propus să se separe de unele dintre activităţile sale pe măsură ce constructorii europeni de automobile trec printr-o perioadă dificilă, probleme care se repercutează şi asupra furnizorilor de componente.
Continental AG renunță la ContiTech
Grupul german Continental (CONG.DE) a anunțat marți că intenționează să transforme divizia ContiTech, specializată în cauciuc și materiale plastice, într-o entitate independentă, pregătind astfel compania să devină un producător exclusiv de anvelope, după desprinderea planificată a segmentului auto, transmite Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Directorii companiei au declarat că o vânzare este văzută ca cea mai strategică opțiune.
„Piața este la fel de volatilă și dinamică ca întotdeauna – în astfel de condiții, avem nevoie de actori specializați care să poată acționa agil”, a declarat CEO-ul Nikolai Setzer într-o conferință de presă telefonică după anunț.
Furnizorii auto importanți din Germania – Continental, Bosch și ZF – trec printr-o restructurare profundă, în contextul scăderii producției de automobile și al costurilor ridicate, situație agravată acum de un război comercial în curs, care afectează exporturile către Statele Unite.
Continental în România
Grupul Continental are aproximativ 200.000 de angajaţi în 57 de ţări din întreaga lume, dintre care 59.000 în Germania.
Divizia de anvelope, care are aproximativ 57.000 de angajați, a fost cea mai profitabilă parte a companiei anul trecut, cu venituri de aproximativ 14 miliarde de euro (15,3 miliarde de dolari) și o marjă de profit de 13,7%, comparativ cu o marjă de 6% pentru companie în ansamblu.
Continental deţine în România cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București.
La finalul anului 2023, Continental avea peste 20.300 de angajaţi, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni. În perioada 1999 – 2023 Continental a investit peste 2,3 miliarde de euro în activităţile din România, duăă cum a scris Economedia.
Gigantul german a anunțat în luna februarie că renunță 3.000 de locuri de muncă, pe lângă cele 7.000 anunțate anterior în diviziile sale de cercetare și dezvoltare până la sfârșitul anului 2026.