Consorţiul condus de Alstom-Bombardier va realiza proiectul feroviar interurban de mari dimensiuni ”Tren Maya” din Mexic, valoarea totală a contractului ridicându-se la 1,3 miliarde euro

Trenuri, Alstom pixabay.com

Consorţiul format din Alstom Transport Mexico, Bombardier Transportation México, Gami Ingeniería e Instalaciones şi Construcciones Urales Procesos Industriales, va realiza proiectul numit ”Tren Maya” din Mexic, un proiect feroviar interurban de mari dimensiuni, valoarea totală a contractului ridicându-se la 1,3 miliarde euro, potrivit news.ro.

”Consorţiul format din Alstom Transport Mexico, Bombardier Transportation México, Gami Ingeniería e Instalaciones şi Construcciones Urales Procesos Industriales, va realiza proiectul supranumit Tren Maya din Mexic, un proiect feroviar interurban de mari dimensiuni, care va transforma mobilitatea sustenabilă a ţării. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 1,3 miliarde euro (peste 31 miliarde pesos mexicani). Partea care revine Alstom-Bombardier valorează aproape 1 miliard euro”, a informat Alstom.

Tren Maya este un proiect major de mobilitate, în lungime de 1.525 de kilometri care îşi propune să dezvolte şi să conecteze sud-estul ţării cu Peninsula Yucatán aducând mai multă mobilitate şi creştere economică în zonă. În total, proiectul va crea 4.500 de locuri de muncă directe şi 7.500 de locuri de muncă indirecte. Alstom va fabrica cele 42 de trenuri la uzina sa din Ciudad Sahagún Hidalgo.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Oferta câştigătoare a fost anunţată recent de către Fondul Naţional pentru Promovarea Turismului (FONATUR) după ce comitetul său tehnic a aprobat propunerile operaţionale, tehnice şi economice ale consorţiului. Factorii care au determinat decizia FONATUR au fost costul, gradul de integrare naţională, termenele de livrare şi propunerile de design.

“Suntem extrem de mândri că am fost selectaţi pentru a executa acest proiect, Tren Maya – un tren pentru Mexic, construit în Mexic –, precum şi sistemul complet de semnalizare. Design-ul celor trei tipuri de tren – Xiinbal, Janal şi P’atal – este exclusiv conceput pentru Mexic şi inspirat din cultura mayaşă, în care liinle maiestuoase ale jaguarului, viteza şi frumuseţea lui au inspirat elementele trenului. Fabricarea trenului Maya va începe imediat după semnarea contractului, cu forţă de muncă mexicană”, a declarat Maite Ramos, directorul general al Alstom Mexic.

Consorţiul condus de Alstom-Bombardier va fi responsabil cu proiectarea, fabricarea şi punerea în funcţiune a 42 de trenuri X’trapolis, precum şi de implementarea întregului sistem de semnalizări, inclusiv proiectarea, furnizarea şi instalarea tehnologiei îmbarcate ETCS şi peste 1.500 de echipamente de cale inclusiv ETCS, centralizare electronică, controlul traficului şi sisteme de telecomunicaţii, punând astfel în valoare întregul portofoliu Alstom.

Consorţiul este responsabil şi cu construirea atelierelor şi depourilor de mentenanţă şi cu serviciul post-vânzare pentru echipamentele sistemului.

Trenul X’trapolis este o platformă robustă cu un interior modular. Până acum au fost comandate 5.500 de vagoane X’trapolis în toată lumea. Acest tren va folosi, de asemenea, componentele şi expertiza adusă de fostul Bombardier, cel mai remarcabil element fiind boghiul uşor Flexx Eco, proiectat pentru o viteză maximă de 176 km / h. Peste 8.300 de unităţi ale aceluiaşi model de boghiu au fost comandate sau livrate până în prezent în ţări precum Arabia Saudită, Suedia, Norvegia, Germania şi mai ales în Marea Britanie.

”Consorţiul va oferi trenul X’trapolis în trei configuraţii distincte: prima pentru serviciul standard flexibil şi confortabil (Xiinbal); a doua punând accent pe vagoane-restaurant (Janal); şi ultima în configuraţia cu vagoane de dormit pentru distanţe lungi (P’atal). Toate versiunile oferă pasagerilor un spaţiu amplu pentru picioare în faţa scaunelor şi mult spaţiu interior de deplasare. În X’trapolis, pasagerii vor beneficia de un sistem performant de ventilaţie şi aer condiţionat (HVAC) şi de ferestre largi către peisajul impresionant din regiunea Maya”, anunţă compania.

Alstom este un furnizor important de echipamente ETCS îmbarcate şi de cale, cu peste 70% din sistemele feroviare îmbarcate aflate în operare la nivel global şi 18.000 de kilometri de cale ferată echipate cu sisteme de cale.

Alstom dezvoltă şi comercializează soluţii de mobilitate, iar portofoliul său de produse cuprinde trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, şi tramvaie până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule în operare comercială în întreaga lume. După ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinată a noului grup s-a ridicat la 14 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezentă în 70 de ţări, având un număr de 70.000 de angajaţi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: