Producătorul auto nr. 1 din China, BYD, consideră Spania drept principalul candidat pentru a construi o a treia fabrică de automobile care să deservească piața europeană, au declarat surse pentru Reuters, în contextul în care compania urmărește să-și crească vânzările pe continent.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
O fabrică de asamblare BYD, care se alătură altor două fabrici planificate în Ungaria și Turcia, ar reprezenta un impuls semnificativ pentru producătorul auto care concurează cu Tesla și ar susține, de asemenea, obiectivul Spaniei de a deveni un centru important pentru producția de vehicule electrice.
Una dintre surse a afirmat că Spania este favorizată de BYD datorită costurilor de producție relativ scăzute și rețelei de energie curată.
Deși se știe că BYD caută o a treia fabrică pentru a deservi piața europeană, apariția Spaniei ca favorit nu a fost raportată anterior.
Orice decizie trebuie aprobată în China
Alberto De Aza, directorul BYD pentru Spania și Portugalia, a declarat luna trecută pentru Reuters că Spania ar fi o locație ideală pentru extinderea în continuare a prezenței BYD în Europa, datorită infrastructurii industriale și energiei electrice ieftine.
O a treia sursă a avertizat că compania nu a comunicat nicio decizie finală și că încă ia în considerare și alte țări în afară de Spania. Decizia finală privind fabrica, care ar trebui să fie luată înainte de sfârșitul anului, va trebui să fie aprobată de autoritățile de reglementare chineze.
Reuters a raportat în martie că BYD a luat în considerare și alte țări, inclusiv Germania, deși acest lucru a fost dezbătut intern din cauza costurilor ridicate ale forței de muncă și energiei.
Atât Ministerul Industriei din Spania, cât și BYD au refuzat să comenteze.
BYD își propune să producă local toate mașinile pentru Europa, în trei ani
Vânzările BYD în Europa au crescut cu 280% în primele opt luni ale anului față de aceeași perioadă din 2024, după ce producătorul auto a început să vândă mașini hibride plug-in, precum și mașini complet electrice.
Reuters a raportat în aprilie că BYD și-a revizuit operațiunile europene pentru a stimula vânzările, angajând mai mulți manageri și adăugând dealeri.
Relațiile diplomatice și comerciale dintre Spania și China s-au îmbunătățit considerabil în ultimii ani. Anul trecut, Spania s-a abținut de la votul Uniunii Europene privind tarifele pentru vehiculele electrice fabricate în China.
Guvernul chinez a cerut în mod privat producătorilor auto să oprească investițiile în țările europene care au susținut aceste tarife, a raportat Reuters anul trecut. Germania a votat împotriva tarifelor.
Spania, a doua țară producătoare de automobile din Europa, a atras investiții majore, inclusiv de la Volkswagen din Germania și Chery și CATL din China, de când a anunțat în 2020 un plan de 5 miliarde de euro (5,8 miliarde de dolari) pentru a atrage producția de vehicule electrice și baterii folosind fondurile UE de ajutor pentru pandemie.
BYD își propune să producă local toate vehiculele electrice destinate vânzării în Europa în termen de trei ani, ceea ce i-ar permite să evite tarifele UE.
Fabrica pe care intenționează să o construiască în Ungaria este în prezent în curs de construcție, deși surse au declarat pentru Reuters în iulie că BYD a amânat calendarul de producție în serie la această fabrică până anul viitor. Fabrica din Turcia urmează să fie deschisă în 2026.