Constructorul german de automobile premium BMW şi-a revizuit, marţi, estimările referitoare la marja de profit din 2024, arătând spre problemele tehnice care au dus la încetarea livrărilor de autoturisme, precum şi înspre cererea slabă persistentă de pe importanta piaţă chineză, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

BMW se aşteaptă în prezent ca în 2024 marja sa operaţională să se situeze între 6% şi 7%, în condiţiile în care anterior miza pe una cuprinsă între 8% şi 10%.

Imediat după acest anunţ, cotaţia acţiunilor BMW a înregistrat o cădere de 8%, afectând şi acţiunile rivalilor Mercedes-Benz, Volkswagen, Stellantis, Porsche Holding şi Renault, care au înregistrat scăderi cuprinse între 4% şi 5%.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

BMW a precizat că revizuirea, în jos, a estimărilor se datorează, parţial, problemelor provocate diviziei sale automotive de încetarea livrărilor şi rechemările la service care au legătură cu sistemele de frânare de tip IBS, care sunt furnizate de Continental.

În replică, Continental a dat publicităţii un comunicat de presă în care precizează că doar “o mică parte” din sistemele de frânare pe care le-a produs şi furnizat BMW vor fi înlocuite din cauza defecţiunii unei componente electronice.

BMW a menţionat şi cererea modestă din China care îi afectează vânzările din această ţară, alăturându-se altor producători de automobile care se confruntă cu dificultăţi în a doua mare economie a lumii.

Producătorul bavarez se aşteaptă de asemenea la o mică scădere a livrărilor sale, dar nu a oferit o cifră concretă, în condiţiile în care anterior se aştepta la o creştere a livrărilor în 2024. Acţiunile tehnice care au legătură cu sistemele de frânare de tip IBS afectează peste 1,5 milioane de vehicule şi vor genera costuri suplimentare de ordinul sutelor de milioane de euro în trimestrul al treilea, a adăugat compania.