Continental dezvoltă, în parteneriat cu startup-ul Volterio, un robot de încărcare pentru mașini electrice

continental_pp_ground_unit_ioniq5

Continental Engineering Services (CES), furnizorul de servicii de dezvoltare și producție al Continental, și startup-ul Volterio au încheiat un parteneriat pentru a dezvolta un robot de încărcare inteligent pentru a ușura încărcarea mașinilor electrice și nu numai. Primele sisteme aproape de producția de serie sunt planificate să apară pentru mijlocul anului 2022.

Potrivit Continental, robotul îndeplinește toate criteriile de certificare necesare industriei auto. Producția în serie a sistemului este planificată pentru 2024 și urmează să aibă loc în Germania. Cele două companii lucraseră deja independent la soluții similare. În cooperarea care a fost anunțată acum, aceștia își combină competențele pentru a dezvolta rapid o soluție care să corespundă vieții de zi cu zi a electromobilității.

Soluția de încărcare complet automată planificată constă din două componente: o unitate pe partea de jos a vehiculului și o unitate amplasată pe podeaua garajului. În timp ce Continental intră în mai multe detalii despre procesul de încărcare și utilizarea unității din podeaua garajului, aproape că nu sunt oferite informații despre unitatea planificată pentru vehicul. Comunicatul de presă precizează doar că soluția este „retrofit”, ceea ce înseamnă că poate fi adaptată și în variantele de model existente de vehicule.

Soluția de încărcare este inițial destinată utilizării în gospodării și urmează să fie furnizată o putere de 22 kW AC. Imediat ce mașina este parcată, ambele componente se conectează printr-un sistem automat inteligent care este controlat de ultra-wideband, o tehnologie de comunicație bazată pe radio pentru transmiterea datelor la distanță apropiată. Vehiculul nu trebuie parcat cu precizie, deoarece robotul de încărcare corectează o abatere de 30 de centimetri de la poziția ideală de parcare.

Energia este furnizată vehiculului printr-o conexiune fizică, la fel ca la stațiile de încărcare convenționale, iar procesul de încărcare este complet automat.

Ulterior, urmează să fie dezvoltată o soluție de încărcare rapidă care poate fi utilizată în parcări, benzinării sau în sediile companiilor cu o capacitate de încărcare de peste 50 kW curent continuu.

Sursa foto: Continental

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.