Călătoriile cu feribotul în Grecia pot fi semnificativ mai scumpe pe milă marină decât rutele echivalente din nordul și sudul Europei, în special în cazul conexiunilor scurte, de mare viteză, între insulele populare din Marea Egee, scrie Kathimerini.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cercetarea a comparat tarifele de feribot pentru o călătorie dus-întors a trei adulți și a unei mașini pe diferite rute europene. În timp ce prețurile biletelor în țări mai bogate, precum Franța, Spania și Țările de Jos, erau în general accesibile în raport cu distanța, rutele insulare grecești – în special cele deservite de feriboturi de mare viteză – erau disproporționat de costisitoare.
Un exemplu elocvent a apărut în Ciclade: o călătorie dus-întors între Ios și Naxos poate costa până la 478,60 euro pentru grup, sau 10,6 euro pe milă – mult mai mult decât rutele europene mai lungi, cum ar fi Cherbourg în Franța către portul irlandez Rosslare (1,4 euro/milă) sau Barcelona către Ibiza (0,5 euro/milă) în Spania.
Cercetarea evidențiază faptul că utilizarea pe scară largă a feriboturilor de mare viteză în Grecia, combinată cu alternative limitate pe anumite rute, determină creșterea prețurilor. În unele cazuri, navele de mare viteză oferă doar economii marginale de timp. De exemplu, feribotul „rapid” dintre Serifos și Folegandros economisește doar 10 minute în comparație cu un feribot convențional, în timp ce prețul este dublu.
Feriboturile convenționale mai vechi nu sunt doar mai economice, ci și mai ecologice și mai potrivite pentru navigarea pe Marea Egee, care este adesea agitată. Cu toate acestea, pe mai multe rute populare, cum ar fi Ios-Naxos, feriboturile convenționale circulă doar o dată pe săptămână, lăsând pasagerilor nicio altă opțiune decât să plătească prețul premium.
Cele mai mici prețuri pe kilometru se găsesc pe rutele cele mai lungi, cum ar fi cele de la Pireu la Creta (1,1-1,9 EUR/km) sau Rodos (1,1 EUR/km).