Costurile pentru închirierea superpetrolierelor au crescut brusc după extinderea sancțiunilor americane asupra flotei fantomă a Rusiei

MT Arman 114, petrolier iranian, transport petrol, titei Sursa foto: MarineTraffic.com

Costurile pentru închirierea superpetrolierelor au crescut brusc de la extinderea sancțiunilor SUA împotriva industriei petroliere rusești, după ce comercianții s-au grăbit să rezerve nave pentru a livra mărfuri din alte țări către China și India, relatează agenția Reuters, citând brokeri și comercianți de transport maritim, potrivit BBC.

Pe măsură ce se adaptează la noile sancțiuni dure ale SUA împotriva producătorilor ruși și a petrolierelor, menite să reducă veniturile din exporturile de petrol ale Rusiei, rafinăriile chineze și indiene caută surse alternative de combustibil.

Companiile chineze rezervă petroliere pentru a transporta petrol din Africa și Europa, costurile de transport pe ruta Orientul Mijlociu-China crescând cu aproape 40% în câteva zile, potrivit Reuters.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Potrivit analiștilor, disponibilitatea petrolierelor ar putea scădea și mai mult, deoarece comercianții caută nave nesancționate pentru a transporta petrol rusesc și iranian.

Multe dintre navele sancționate, care fac parte din „flota fantomă” a Rusiei, au fost folosite pentru a transporta petrol către India și China. Unele dintre petroliere au transportat, de asemenea, petrol din Iran, care este, de asemenea, sub sancțiuni.

Conform unei analize a serviciului de informații Lloyd’s List Intelligence, după extinderea sancțiunilor americane, aproximativ o treime din cele 669 de petroliere din flota fantomă implicate în transportul de petrol rusesc, venezuelean și iranian au intrat sub incidența sancțiunilor SUA, Regatului Unit sau Uniunii Europene.

Statele Unite au impus vineri cele mai dure sancțiuni din ultimii ani asupra sectorului petrolier rusesc, inclusiv o reprimare a așa-numitei „flote fantomă” pe care Rusia o folosește pentru a expedia petrol către țări din întreaga lume.

Vânzările de petrol rămân una dintre principalele surse de venit pentru bugetul Rusiei. În noiembrie 2024, veniturile totale ale acestuia se ridicau la 32,6 trilioane de ruble, iar veniturile din vânzările de petrol și gaze reprezintă o treime din această sumă – peste 10 trilioane de ruble.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.