Costurile pentru închirierea superpetrolierelor au crescut brusc de la extinderea sancțiunilor SUA împotriva industriei petroliere rusești, după ce comercianții s-au grăbit să rezerve nave pentru a livra mărfuri din alte țări către China și India, relatează agenția Reuters, citând brokeri și comercianți de transport maritim, potrivit BBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe măsură ce se adaptează la noile sancțiuni dure ale SUA împotriva producătorilor ruși și a petrolierelor, menite să reducă veniturile din exporturile de petrol ale Rusiei, rafinăriile chineze și indiene caută surse alternative de combustibil.

Companiile chineze rezervă petroliere pentru a transporta petrol din Africa și Europa, costurile de transport pe ruta Orientul Mijlociu-China crescând cu aproape 40% în câteva zile, potrivit Reuters.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Potrivit analiștilor, disponibilitatea petrolierelor ar putea scădea și mai mult, deoarece comercianții caută nave nesancționate pentru a transporta petrol rusesc și iranian.

Multe dintre navele sancționate, care fac parte din „flota fantomă” a Rusiei, au fost folosite pentru a transporta petrol către India și China. Unele dintre petroliere au transportat, de asemenea, petrol din Iran, care este, de asemenea, sub sancțiuni.

Conform unei analize a serviciului de informații Lloyd’s List Intelligence, după extinderea sancțiunilor americane, aproximativ o treime din cele 669 de petroliere din flota fantomă implicate în transportul de petrol rusesc, venezuelean și iranian au intrat sub incidența sancțiunilor SUA, Regatului Unit sau Uniunii Europene.

Statele Unite au impus vineri cele mai dure sancțiuni din ultimii ani asupra sectorului petrolier rusesc, inclusiv o reprimare a așa-numitei „flote fantomă” pe care Rusia o folosește pentru a expedia petrol către țări din întreaga lume.

Vânzările de petrol rămân una dintre principalele surse de venit pentru bugetul Rusiei. În noiembrie 2024, veniturile totale ale acestuia se ridicau la 32,6 trilioane de ruble, iar veniturile din vânzările de petrol și gaze reprezintă o treime din această sumă – peste 10 trilioane de ruble.