Lucrătorii asiatici sunt căutaţi nu doar pe şantiere din ţară, ci şi în transporturile rutiere, sector care se confruntă cu o criză majoră de şoferi profesionişti. Firmele româneşti care deţin camioane au nevoie de aproximativ 40 – 45.000 de conducători auto licenţiaţi, iar printre soluţiile propuse se numără aducerea şoferilor din Filipine, Nepal sau India şi scăderea limitei de vârstă de la 21 la 18 ani pentru obţinerea permisului de conducere categoria C (TIR-uri, camioane), a spus la o conferinţă despre transporturi şi industria auto naţională Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România şi preşedinte al Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutieri (IRU).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Aportul şoferilor profesionişti din altă ţară nu ar fi o premieră în Uniunea Europeană, în Polonia de exemplu fiind deja aduşi peste 100.000 de conducători auto din Ucraina, dat fiind şi avantajul de limbă, a spus Dinescu.

„În România, la Autoritatea Rutieră Română sunt înregistraţi peste 350/000 de şoferi profesionişti din care aproximativ 100.000 lucrează în afara ţării, în statele UE. Sunt mai multe firme de transport în România care şi-au limitat creşterile tocmai din cauza lipsei de şoferi. Am insistat să aducem şoferi din alte ţări, dar bariera de limbă nu face foarte atractivă recrutarea de şoferi din Ucraina, după modelul din Polonia. Atunci ne-am uitat la şoferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislaţiei din ţară. Pentru a lucra în UE, un şofer profesionist trebuie să deţină un certificat de competenţă profesională, examenul se dă în ţara unde urmează să lucreze. Autorităţile de la noi au reuşit să obţină permisiunea ca şoferii asiatici să dea examenul în limba engleză, însă doar cei care au permis de conducere înainte de 2009. A doua problemă a firmelor de transport de la noi este faptul că încă nu suntem în spaţiul Schengen”, a explicat Radu Dinescu.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În plus, mai spun transportatorii, procedurile birocratice pentru recrutarea şoferilor din afara Uniunii Europene sunt greoaie şi durează 4-5 luni.

A doua soluţie propusă pentru a face faţă crizei de şoferi profesionişti este scăderea limitei de vârstă de la 21 la 18 ani pentru obţinerea permisului categoria C, dar cu anumite condiţii. Printre acestea, îmbunătăţirea pregătirii în şcolile de şoferi şi limitarea folosirii permisului doar în interiorul ţării. 16 ţări membre (Austria, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Franța, Grecia, Croația, Ungaria, Irlanda, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovenia, Suedia) şi Marea Britanie au stabilit deja vârsta minimăde 18 ani pentru permisul de conducere categ. C+E.

Despre criza de şoferi profesionişti din Uniunea Europeană şi Marea Britanie, Economedia a scris aici.