Criza semiconductorilor continuă să se extindă rapid și afectează acum atât Grupul Renault, cât și noul grup Stellantis – născut din fuziunea FCA și PSA, transmite publicația spaniolă El Mundo, citată de Rador. Cele două mari grupuri europene vor trebui să ajusteze producția unora dintre fabricile lor din cauza lipsei în aprovizionarea cu aceste componente electronice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Renault a anunțat că va opri producția la mai multe fabrici, printre care și cea din România, pentru câteva zile în această săptămână, dar nu a oferit detalii privind impactul asupra producției. Fabricile ar fi cele din Sandouville (Franța), care asamblează camionete; Tanger, în Maroc, care produce câteva modele Dacia și Renault pentru export în Africa și Orientul Mijlociu; și principala fabrică Dacia Pitești (România). Potrivit mai multor mass-media franceze, pauza ar fi de „două – trei zile”.

Lipsa de semiconductori a forțat, de asemenea, Stellantis să-și oprească fabrica din Eisenach, Germania, și ar putea face același lucru cu fabrica din Poissy, Franța, unde sunt fabricate modelele Peugeot și DS. De asemenea, Stellantis intenționează să oprească producția la fabrica sa din Melfi (Italia), care produce modele Jeep și Fiat.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Criză la nivel global

Grupul Volkswagen a fost primul care, în urmă cu câteva săptămâni, a anunțat că acest obstacol îl va obliga să revizuiască în permanență previziunile de producție ale fabricilor sale din întreaga lume, din China până în SUA. De exemplu, în Spania a afectat Seat în Martorell, cu un șomaj tehnic de cinci luni. Dar producția din Landaben, unde sunt fabricate mașini VW mici, este sigură pentru moment.

Ford, Daimler, Honda, Mazda sau Toyota sunt alți producători auto importanți afectați de această problemă. Firma de consultanță IHS Markit a făcut acest lucru pentru ei și a calculat că doar în acest prim trimestru ar putea fi o pierdere de 672.000 de vehicule în întreaga lume; dar cel mai grav este că efectele ar putea dura până dincolo de vară. Tesla a declarat: „Nu cunoaștem impactul pe care îl poate avea lipsa semiconductorilor asupra noastră, ceea ce poate provoca întârzieri în producție, dar și schimbări în proiectarea produsului”. (Foto: Gov.ro)

  • Citește și:

Dacia suspendă producția la Mioveni timp de trei zile în luna februarie din cauza crizei de semiconductori